خبرگزاری کار ایران

جزئیات شکایت شهروندان از مسببان تولید بنزین آلاینده

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۲۱۹

بر اساس نظر سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت عامل مشکلات و بیماری ها و آلودگی شدید هوای کلان شهرها بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها بوده و با توجه به اینکه مسئولیت عدم رعایت استاندارد و موازین قانونی و فنی به عهده وزیر بوده و ایشان باید پاسخگو باشند.

یکی از وکلای شاکی پرونده بنزین آلاینده وزیر اسبق نفت گفت: از وزیر نفت احمدی نژاد به جهت اقدام و تولید بنزین های سمی در پتروشیمی ها و توزیع در سطح شهرها که موجب خسارت هنگفت مالی مادی و معنوی به کشور و مردم شده است شکایت کردیم.

پیمان حاجی محمود عطار از وکلای شاکی وزیر نفت دولت دهم در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص جزئیات شکایت از مسعود میرکاظمی اظهار داشت: در زمان وزارت ایشان به دلیل تحریم های بین المللی واردات بنزین متوقف و به دستور وزیر تولید بنزین داخلی در پتروشیمی ها آغاز شد.

وی تصمیم تولید بنزین در پتروشیمی ها را شتابزده و خارج از استاندارد علمی و فنی خواند و افزود: این اقدام منجر به تولید بنزین سمی و آلوده و پخش توزیع بصورت گسترده در سطح کشور شد که منجر به آلودگی شدید هوا در شهرهای بزرگ از جمله تهران شده و مشکلات فراوانی برای شهروندان پدید آورد.

این وکیل پایه یک دادگستری تصریح کرد: بر اساس نظر سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت عامل مشکلات و بیماری ها و آلودگی شدید هوای کلان شهرها بنزین تولیدی پتروشیمی ها بوده و با توجه به اینکه مسئولیت عدم رعایت استاندارد و موازین قانونی و فنی به عهده وزیر بوده ایشان باید پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: پرونده یاد شده در شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت تشکیل شد و بازپرس پرونده از اداره بهداشت و درمان و سازمان محیط زیست بعنوان مراجع قانونی ذیربط استعلام و نماینده حقوقی این دو سازمان را احضار کرد که در مراجعه ای که به بازپرسی داشتیم مشخص شد که نماینده حقوقی وزارت بهداشت و محیط زیست در اجرای دستور مراجع قضایی به آن شعبه مراجعه و جهت ارائه مدارک لازم یک هفته از قاضی مهلت گرفتند.

حاجی محمود عطار گفت: همچنین بازپرس پرونده در سازمان بازرسی کل کشور که سابقا در خصوص بنزین آلوده پرونده تشکیل داده بود استعلام کرده است.

وی یادآور شد: مستندات ارائه شده بر اساس اعلام نظر و مستندات ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، کارشناسان زیست محیطی و گزارش های وزارت نفت بوده و اینجانب بعنوان شهروند مسئله را پیگیری کرده ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز