خبرگزاری کار ایران

توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دستورکار سازمان ملل

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۶۴۴

کارشناسان آب و هوای سازمان ملل معتقدند که طی ۱۵ سال آینده باید استفاده از انرژی های تجدیدشونده سه تا چهار برابر افزایش یابد.

کارشناسان آب و هوای سازمان ملل بر این باورند که در زمان حاضر مهمترین علت رشد گازهای گلخانه‌ای، نیاز به انرژی در کشورهای در حال توسعه به دلیل رشد جمعیت و بزرگ شدن اقتصاد آنها است.

به گزارش ایلنا، مجمع بین‌المللی تغییرات اقلیمی طی گزارشی اعلام کرد: برای اینکه افزایش دمای زمین کمتر از دو درجه سانتی‌گراد باقی بماند، باید انتشار دی‌اکسید‌کربن و دیگر گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰، حدود ۷۰ درصد کاهش یافته و تا سال ۲۱۰۰ به صفر برسد.

براساس این گزارش منتشر شده، کارشناسان آب و هوای سازمان ملل معتقدند که طی ۱۵ سال آینده باید استفاده از انرژی های تجدیدشونده سه تا چهار برابر افزایش یابد.

براساس مطالعه‌های صورت گرفته بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، انتشار دی اکسید کربن و دیگر گازهای گلخانه‌ای هر سال یک گیگاتن(یک میلیارد تن) افزایش یافته است و هر چقدر حرکت از سوخت‌های فسیلی به سمت انرژی‌های پاک و تجدیدشونده کندتر باشد، رسیدن به اهداف سازمان ملل دشوارتر می شود.

این گزارش می افزاید: با روند کنونی تا سال ۲۱۰۰، دمای زمین ۳.۷ تا ۴.۸ درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت و سطح آب دریاها ۲۶ تا ۸۲ سانتی‌متر بالا خواهد آمد که فاجعه بزرگی رقم خواهد خورد.

کارشناسان آب و هوای سازمان ملل در این گزارش یادآور شدند: برای رسیدن به اهداف موردنظر، انتشار دی اکسید کربن و گازهای گلخانه‌ای باید تا سال ۲۱۰۰ به صفر برسد اما با روند کنونی، در سال ۲۱۰۰ جو زمین دو تا سه برابر میزان کنونی از گازهای گلخانه‌ای انباشته می شود.

در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی موجب رشد سریع اقتصادی در جهان شد و تولید این گازها میلیاردها تن افزایش یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است: تنها راه حل جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای، جایگزینی سوخت های فسیلی است و در حالیکه فناوری استفاده از سوخت‌های پاک‌ وجود دارد، اما استفاده از سوخت‌های فسیلی و زغال سنگ در کشورهای در حال توسعه رو به افزایش و عامل انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز