خبرگزاری کار ایران

به همت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب؛

توان تولید شرکت ملی نفت ایران افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۲۲۸

افزایش توان تولید در حالی است که شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان بزرگترین شرکت تولیدکننده نفت خام کشور در نیمه دوم سال ١٣٩٢ موفق شده بیش از ١٠٠ درصد برنامه تولید نفت خام خود را محقق کند.

به همت کارکنان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بیش از ٢٢ هزار بشکه به توان تولید نفت خام کشور افزوده شد.

به گزارش ایلنا، حمید دریس، مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اعلام این خبر افزود: این شرکت در سال جاری ضمن نگهداشت توان تولید و جبران افت طبیعی میدان ها، موفق شده روزانه ٢٢, ١ هزار بشکه نفت به توان تولید کشور اضافه کند.

وی ادامه داد: تا پایان هفته جاری و با راه اندازی چاه های جدید نیز ۴,۶ هزار بشکه در روز به توان تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزوده می شود.

به گفته دریس این افزایش توان تولید در حالی است که شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان بزرگترین شرکت تولیدکننده نفت خام کشور در نیمه دوم سال ١٣٩٢ موفق شده بیش از ١٠٠ درصد برنامه تولید نفت خام خود را محقق کند.

در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از نفت خام کشور در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تولید شده و میزان تولیدات این شرکت روزانه بیش از سه میلیون و ۱۰ هزار بشکه نفت و ۱۰۱ تا ۱۰۵ میلیون متر مکعب گاز طبیعی است.

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بزرگترین شرکت تابعه شرکت ملی نفت و عمده ترین تولید کننده نفت کشور است که تاسیسات و حوزه عملیاتی آن در ۵ استان گسترده شده است؛ همچنین گستره ۶۰ مخزن نفتی تحت مدیریت این شرکت ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع است.

چاه‌های تولیدی این شرکت حدود هزار و ۵۴۵ حلقه و شامل هزار و ۴۹۸ حلقه چاه نفتی و ۴۷ حلقه چاه گازی است، همچنین ترانزیت بخشی از نفت تولیدی شرکت‌های نفت مناطق مرکزی، اروندان و منطقه نفتی بهرگان نیز از جمله وظایف این شرکت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز