خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشکده گاز پژوهشگاه صنعت نفت در گفتگو با ایلنا؛

سودآوری تحقیقات؛ فاکتوری که همواره نادیده انگاشته شد

کد خبر : ۱۵۴۱۸۱

پژوهشگران هیچگاه انتظار ندارند از سوبسید استفاده کنند بلکه معتقدتد باید به تکنولوژی بومی سختگیرانه نگاه کرد.

رئیس پژوهشکده گاز پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اینکه سودآور بودن پروژه‌های تحقیقاتی یکی از فاکتورهایی است که کمتر مورد توجه واقع شده؛ گفت: استفاده از تکنولوژی بومی باید در سرلوحه برنامه‌های اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.

صدرایی رئیس پژوهشکده گاز پژوهشگاه صنعت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص برنامه‌های پژوهشکده برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان بر اساس تحقیق و توسعه بنا شده و در این راستا برنامه اصلی ما این است که با تحقیق و توسعه به نتایجی دست یابیم که قابل تجاری شدن بوده، تولید ثروت کنیم و اقتصاد را نیز رشد دهیم.

وی تاکید کرد: باید باور کنیم که تحقیق و توسعه کاری سود ده بوده و بازگشت سرمایه بالایی دارد و در این زمینه سرمایه گذاری لازم را داشته باشیم و یقین داشته باشیم که تحقیق به اقتصاد شرکت، پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی کمک می‌کند.

صدرایی با بیان اینکه باید به کار تحقیقاتی و نتایج دستاوردهای توسعه داخلی و تکنولوژی بومی توجه بیشتری شود، گفت: پژوهشگران هیچگاه انتظار ندارند از سوبسید استفاده کنند بلکه معتقدتد باید به تکنولوژی بومی سختگیرانه نگاه کرد اما زمانی که تکنولوژی داخلی مساوی و یا بهتر از نوع خارجی است باید مورد استفاده قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران نفتی باید به سودآور بودن تحقیقات توجه کرده و با محاسبه سودی که از بابت تحقیق حاصل می‌کنند نسبت به اهمیت و اقتصادی بودن تحقیق در انجام پروژه‌ها بی توجه نباشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز