مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران؛
قطعهسازان متهم اصلی در آلودگی هوای تهران
موتورهایی که در کشور طراحی و ساخته می شوند به لحاظ کیفیت مناسب نیست و بخش عمده این عدم کیفیت نیز به قطعه سازی و کیفی نبودن قطعات موتور برمی گردد.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران گفت: در صورتی که بخواهیم اقدامی جدی در کاهش آلودگی هوا انجام دهیم باید اقدامات بنیادی از جمله بالا بردن کیفیت قطعات و پایین آوردن گوگرد در سوخت موتور خودرو انجام دهیم.
وحید حسینی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران در گقتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص چالش های صنعت خودروی کشور اظهار داشت: در حال حاضر صنعت خورو کشور با چالش های جدی در زمینه موتور، سوخت و آلودگی هوا مواجه است زیرا به لحاظ کیفی موتور خودروها و همچنین نوع سوخت مصرفی مشکل دارند و تا زمانی که این مسائل حل نشوند مسئله آلودگی نیز لاینحل باقی خواهد ماند.
وی افزود: با وجودی که از صنعت خودروسازی حمایت های زیادی صورت می گیرد که عوارض های بالا برای خودروهای وارداتی از جمله آنهاست اما همچنان موتورهایی که در کشور طراحی و ساخته می شوند به لحاظ کیفیت مناسب نیست و بخش عمده این عدم کیفیت نیز به قطعه سازی و کیفی نبودن قطعات موتور برمی گردد لذا ابتدا باید به نقاط کلیدی و ریشه بوجودآورنده مشکلات توجه کنیم.
حسینی در ادامه به بالا بودن گوگرد در سوخت کشور اشاره و تصریح کرد: یکی از اقدامات اصلی برای کاهش آلودگی هوا پایین آوردن گوگرد در سوخت دیزل هاست که باید جدی گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پالایشگاه تهران بنزین با کیفیت تولید می کند که تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر فقط پاسخگوی نیاز تهران است و بقیه کشور همچنان دیزلی با سولفور و گوگرد بسیار بالا استفاده می کنند.