خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو خبرداد:

اجرای یک حرکت عمده در خصوص نیروگاه‌های گازی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۱۰

اگر شرایطی پیش بیاید که صنعت برق بتواند تنها هزینه‌های تامین برق را تامین کند این صنعت بدون کوچکترین حمایتی روی پای خود خواهد ایستاد و به سرعت جلو خواهد رفت.

در روزهای آتی یک حرکت عمده در خصوص نیروگاه گازی خواهیم داشت.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید چیتچیان وزیر نیرو در مراسم افتتاح رسمی مرکز ست بنچ توربین‌های گازی ۲۵ مگاواتی گروه مپنا با اشاره به تاریخچه ۲۰ ساله شرکت مپنا اظهار داشت: از ۲۱ سالی که از عمر شرکت می‌گذرد وزارت نیرو قدم به قدم این شرکت را پشتیبانی کرده است، شرکت مپنا به عنوان یک بنگاه بزرگ صنعتی مورد استفاده حوزه‌های دیگر قرار گرفته و در شرایط سخت تحریم بدون شک بدون شرکت مپنا کشور برای تامین برق دچار مشکلات جدی می‌شد.

وزیر نیرو در این مراسم به دو نکته اشاره کرد و افزود: به برکت همکاری مجلس شورای اسلامی در بند ۱۹ قانون بودجه امسال برای ارتقای بهره‌وری انرژی پیش‌بینی لازم شده است که در سایه این بند استارت کار برای بهره‌وری در حوزه زده شد و در روزهای آتی یک حرکت عمده در خصوص نیروگاه گازی خواهیم داشت.

چیتچیان ادامه داد: در خصوص نیروگاه‌های بادی که شورای اقتصاد احداث۲۵۰ مگاوات توسط مپنا را به تصویب رساند که این اتفاق یک تحرک جدید را در مپنا ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اوضاع وخیم اقتصاد صنعت برق اذعان داشت: اگر شرایطی پیش بیاید که صنعت برق بتواند تنها هزینه‌های تامین برق را تامین کند این صنعت بدون کوچکترین حمایتی روی پای خود خواهد ایستاد و به سرعت جلو خواهد رفت.

وی تصریح کرد: مطمئناً همانطور که در حال حاضر در منطقه در تولید برق دارای رتبه بالایی هستیم در آینده می‌توانیم در سطح جهانی موفقیت‌های بزرگی داشته باشیم.

چیتچیان با بیان هزینه ۶۸ تومانی برای هر کیلووات تولید برق افزود: دریافتی صنعت برق از بابت تولید و انتقال و توزیع در مقابل این مقدار هزینه به اضافه درآمدهای حاصل از صادرات ۳۰ تومان می شود که این مشکل اقتصاد صنعت برق را دچار مشکل کرده است. این صنعت با این وضعیت نمی تواند این راه را ادامه دهد و با این منوال بدون شک زمین خواهد خورد.

وزیر نیرو ادامه داد: هزینه های تولید برق درمقایسه با هر کشور دیگری کمتر است و به نظر من این هزینه ها کمتر از این هم می تواند بشود.

چیتچیان تصریح کرد: ما سود نمی خواهیم آن قدر که بتوانیم درآمدها را با هزینه ها به تعادل برسانیم برای ما و تولید ورشد برق کافی خواهد بود.

وزیر نیرو از برگزاری یک کنفرانس در هفته آینده خبر داد و افزود: در جریان برگزاری این مراسم از موفقیتی رونمایی خواهیم کرد که تنها ۷ کشور دنیا به آن دست پیدا کرده اند و هم اکنون این طرح در ایران تحقق می یابد.

وی در این مراسم به طرح ۴ پیشنهاد پرداخت و ادامه داد: گروه مپنا باید مسئله افزایش راندمان را مدنظر قرار دهد. به طور مثال توربین‌هایی که هم اکنون در دنیا تولید می شوند از نظر راندمان بسیار بالا هستند و باید گام‌های بلندتری برداشته شود.

وی افزود: کاهش هزینه‌ها یکی از اصلی ترین کارهای مدنظر این شرکت باید باشد کاهش هزینه‌ها و حفظ کیفیت اگر رعایت نشود این شرکت هم بازار صادراتی خود را از دست خواهد داد و هم بازار داخلی دچار خلأ می شود در غیر این صورت به سرنوشت صنعت خودرو دچار می شود که رقابت پذیر نیست.

چیتچیان توجه به بازارهای جدید را یکی از رویکردهای مورد توجه این شرکت بیان کرد و ادامه داد: نباید به ساخت توربین‌های صنعت اکتفا کنیم هر چند این توربین ها ارزشمند است اما بازار توربین های کوچکتر بیشتر و بزرگتر است و باید این بازار را مدنظر قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز