خبرگزاری کار ایران

رییس پژوهشگاه صنعت نفت در گفتگو با ایلنا:

تولید دچار افت شدید شده است / تمرکز افزایش ظرفیت نفت بر میادین اصلی و جوان

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۶۱

درگذشته اعلام کرده بودیم ظرف ۳ ماه یک میلیون بشکه افزایش ظرفیت تولید خواهیم داشت که این امر به مرور و کم کم محقق خواهد شد و به دلیل تفاوت در چاه‌های مختلف نباید انتظار داشت ظرف زمان اعلام شده به آن میزان افزایش ظرفیت تولید برسیم لذا این هدف زمان بر خواهد بود.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: در افزایش ظرفیت تولید تمرکز بر میادین اصلی و جوان است.

محمد علی عمادی، رییس پژوهشگاه صنعت نفت در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص کارهای انجام شده برای افزایش ظرفیت تولید طی دو ماه گذشته اظهار داشت: در دستور کار تمهیداتی برای رسیدن به هدف تعیین شده که افزایش ظرفیت تولید است گنجانده شده که تا‌کنون کارهایی نیز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: درگذشته اعلام کرده بودیم ظرف ۳ ماه یک میلیون بشکه افزایش ظرفیت تولید خواهیم داشت که این امر به مرور و کم کم محقق خواهد شد و به دلیل تفاوت در چاه‌های مختلف نباید انتظار داشت ظرف زمان اعلام شده به آن میزان افزایش ظرفیت تولید برسیم لذا این هدف زمان بر خواهد بود.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت افزود: در بعضی میادین و چاه‌ها ظرف مدت دو ماه و در برخی دیگر ظرف سه ماه و یا بیشتر به ظرفیت مورد نظر خواهیم رسید و به مرور زمان نظر نهایی ما تامین خواهد شد.

عمادی تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید میدان به خود میدان و چاه بستگی دارد و باید بین حوزه دریایی، حوزه فلات قاره و حوزه خشکی نیز تمایز قایل شد و نباید انتظار داشت پیشرفت کار در همه حوزه ها یکسان پیش رود.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت در این خصوص که در حال حاضر بیشتر تمرکز برای افزایش ظرفیت تولید بر روی چه میدان هایی است گفت: تمرکز ما بر روی میدان‌های بزرگ و اصلی و همچنین میادین کوچکی که هنوز به مرحله پیری نرسیده اند است.

وی نامی از میادین نبرد و ادامه داد: تاکنون تست‌ها و نمونه‌گیری‌ها انجام شده است و در نظر داریم شرایط را برای افزایش تولید که تاکنون بسیار دچار افت بوده است را بالا ببریم.

عمادی در پایان خاطر نشان کرد: ما در تلاشیم به هدف اصلی خود که آمادگی برای افزایش تولید و ارزآوری برای کشورو همچنین افزایش خود تولید است، برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز