خبرگزاری کار ایران

مشاوره انتخاب رشته کنکور درستی انتخاب شما را تضمین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۰۴۱

انتخاب رشته انتخابی بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است که مسیر شغلی و آینده دانش‌آموز یا دانشجو را تعیین می‌کند.

اگر این انتخاب نادرست و بدون آگاهی انجام شود فرد در زندگی شغلی، تحصیلی، فردی و اجتماعی خود با مشکلات مختلفی رو به رو خواهد شد. پس ضروری است که برای انتخاب رشته در پایه نهم و دانشگاه، حساسیت به خرج دهد و با چشمانی باز برای آینده خود تصمیم بگیرید.

انسان‌ها در زندگی خود همواره در حال انتخاب و تصمیم‌گیری هستند اما آیا این انتخاب‌ها از ارزش یکسانی برخوردارند؟‌ برخی از این انتخاب‌ها اثرات مهمی بر زندگی ما به جا می‌گذارند و درنتیجه وقت و انرژی بیشتری برای آنها نیاز است.

مشاوره انتخاب رشته کنکور درستی انتخاب شما را تضمین می‌کند

انتخاب رشته کنکور سراسری

یکی از انتخاب رشته‌های مهم و تاثیرگذار در زندگی دانش آموز، انتخاب رشته کنکور است. در این مرحله از زندگی دانش آموز نسبت به سال نهم بزرگتر شده و بعد از تحصیل در دبیرستان کم و بیش با دروس موردعلاقه خود آشنا شده است؛ اما همچنان شناخت درست و کافی درباره همه رشته‌های دانشگاهی و آینده شغلی آنها در کشور ندارد. و از طرفی این بار رتبه کنکور و ظرفیت محدود دانشگاه‌ها برای او محدودیت بیشتری ایجاد کرده است.

بعد از اینکه رتبه داوطلب مشخص شد، داوطلب می‌بایست بر اساس عوامل مهمی نظیر علاقه و استعداد، اعتبار دانشگاه، مکان زندگی، شرایط خوابگاه و هزینه دانشگاه و...  تقاضانامه اینترنتی انتخاب رشته را تکمیل نماید.

برخی از داوطلبین در مورد رشته‌های دانشگاهی و دروس آنها  اطلاعات کافی ندارند و بر اساس حرف و نظر دیگران  رشته‌ای را انتخاب می‌کنند و بعد از ورود به دانشگاه و مواجهه با حقیقت رشته از انتخاب خود پشیمان می‌شوند. در چنین مواقعی دانشجو یا از تحصیل انصراف می‌دهد و یا بدون رغبت و خالی از انگیزه 4 سال از عمر خود را در رشته‌ای نادرست سپری می‌کند.

توصیه می‌شود پیش از آنکه تصمیم نهایی را بگیرید با مشاوران باتجربه مشورت کنید. کسب آگاهی از افراد متخصص، درستی انتخاب شما را تا حد زیادی تضمین می‌کند.

در مرکز مشاوره سلام می‌توانید با بهره‌گیری از مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور از هر کجای ایران و در هر ساعت از شبانه‌روز به مشاورین باتجربه دسترسی داشته باشید. آنها  آماده‌اند تا به کلیه پرسش‌های شما در زمینه  شناخت رشته‌های دانشگاهی، موقعیت‌های شغلی آنها و آخرین رتبه‌های قبولی سال‌های گذشته کنکور در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف پاسخ دهند.

کافی است که با شماره 02166081200 تماس بگیرید.

تست روانشناسی انتخاب رشته چگونه به ما کمک می‌کند؟

انجام تست روانشناسی انتخاب رشته به داوطلب کمک می‌کند که نسبت به تیپ شخصیتی خود و علایق حقیقی‌اش به شناخت کافی برسد.  مشاور با تحلیلی که از نتایج تست ارائه می‌دهد، رشته‌های متناسب با شخصیت داطلب را تعیین می‌کند و در قدم بعدی با همراهی داوطلب تک تک رشته‌ها را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌دهند.

 در نهایت این داوطلب است که رشته‌ها و اولویت قرارگیری آنها را در لیست انتخاب رشته تعیین می‌کند.

مشاوره انتخاب رشته کنکور درستی انتخاب شما را تضمین می‌کند

درباره هدایت تحصیلی نهم چه می‌دانید؟

برخی از دانش آموزان پایه نهم اهمیت انتخاب رشته را درک نمی‌کنند و گاه این انتخاب را به والدین خود واگذار می‌کنند یا بر اساس دلایل کم ارزشی تصمیم می‌گیرند. 

همانطور که می‌دانید، چند سالی است که انتخاب رشته پایه نهم بر اساس هدایت تحصیلی انجام می‌شود و دانش آموز بر مبنای اولویت‌های خود در هدایت تحصیلی می‌تواند رشته‌ای را برای تحصیل در دوره دوم متوسطه انتخاب کند.

در هدایت تحصیلی ملاک‌های مختلفی از جمله نتایج تست‌ها، نظر مشاور، نظر خانواده دانش آموز و نمرات دانش آموز و ...  اثرگذار هستند. دانش آموزان و والدین آنها نیاز است که از روند دقیق این امر آگاهی یابند تا درنهایت اولویت‌های دانش آموز به درستی تعیین شود.

با بهره‌گیری از مشاوره هدایت تحصیلی نهم دانش آموز در قدم اول درباره نحوه اولویت‌بندی رشته‌ها در برگه هدایت تحصیلی آگاه می‌شود و در قدم دوم مشاور انتخاب رشته به او کمک می‌کند تا علاقه و استعداد حقیقی خود را بشناسد و بر اساس اطلاعاتی که مشاور درباره رشته‌های مختلف و آینده شغلی آنها به او می‌دهد، درست‌ترین تصمیم را بگیرد.

برای انجام مشاوره در زمینه هدایت تحصیلی، می‌توانید در هر زمان از شبانه‌روز با کارشناسا انتخاب رشته تحصیلی در مرکز مشاوره سلام تماس بگیرید و با دریافت کمک‌های لازم، درست‌ترین تصمیم را بگیرید.

برخی از سؤالات رایج دانش آموزان:

حداقل نمره لازم برای آنکه در هدایت تحصیلی رشته تجربی اولویت اول ما قرار بگیرد چیست؟‌

آیا دانش آموز می‌تواند در اولویت دوم و سوم خود هم ثبت نام کند؟

اگر رشته مورد علاقه دانش‌ آموز اولویت سوم هدایت تحصیلی باشد، باید چه کار کرد؟

مهمترین عواملی که باید در انتخاب رشته در نظر گرفت چیست؟

برای کسب پذیرش در شاخه کار و دانش نمره کدام دروس مهم است؟

انتخاب رشته کارشناسی ارشد

ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها در این مقطع نسبت به مقطع لیسانس کمتر است و به همین دلیل اهمیت مشاوره انتخاب رشته در کنکور ارشد دو چندان می‌شود.

گاه دانستن آخرین رتبه و تراز قبولی سال‌های گذشته در دانشگاه‌های موردنظر، به شما کمک می‌کند که واقع ‌گرایانه‌تر تصمیم بگیرید.

برای آن دسته از داوطلبانی که در انتخاب رشته لیسانس خود تصمیم اشتباهی گرفته بودند، در مقطع ارشد فرصت جبران  وجود دارد.

برای اینکه بتوانید در دانشگاه و رشته مورد نظر خود قبول شوید و نتیجه تلاش‌های چندین ماهه خود را ببینید، بهتر است در زمان انتخاب رشته از توصیه‌های مشاورین تحصیلی باتجربه بهره ببرید و با کمک آنها شانس خود را برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظرتان، بیشتر کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز