خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش متوسطه به ایلنا خبر داد:

برگزاری آزمون بین‌المللی تیزهوشان در اردیبهشت سال آینده

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۵۶۲

بخشنامه‌ای در دست تهیه است که براساس آن نمونه سوالات " تیمز " که بیشتر جنبه تحیلی دارد، به همه مدارس راهنمایی و ابتدایی ارسال شود.

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون تیمز در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: این آزمون، نظام‌های آموزشی در کشورها را ارزیابی می‌کند.

عظیم محبی در گفت‌وگو با ایلنا در این باره گفت: در راستای افزایش کیفیت بخشی آموزش معلمان در پایه‌های چهارم و هشتم برای دروس علوم و ریاضی و آشنایی با یافته‌های پژوهشی آزمون تیمز(آزمون بین‌المللی تیزهوشان علوم و ریاضی)، نمونه سوالات را مشابه سازی کرده‌ایم تا در اختیار معلمان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه این آزمون مشابه‌سازی شده برای دانش آموزان پایه چهارم و هشتم در نیمه اسفندماه برگزار می‌شود، گفت: بخشنامه‌ای در دست تهیه است که براساس آن نمونه سوالات تیمز که بیشتر جنبه تحیلی دارد، به همه مدارس راهنمایی و ابتدایی ارسال می‌شود.

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب که بخشنامه این طرح طی روزهای آینده به مدارس ابلاغ می‌شود، گفت: با توجه به رویکرد مدرسه محوری در این دوره، قرار است؛ اجرای این طرح از ابتدا تا انتها توسط مدارس انجام شود و نتایج در شورای معلمان مورد بررسی قرار گیرد و نه در ستاد استان و منطقه.

محبی درباره آزمون بین‌المللی تیمز گفت: این آزمون، سنجش پیشرفت دروس ریاضیات و علوم در پایه‌های چهارم ابتدایی و سوم راهنمایی است که در سطح دنیا توسط انجمن بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در آزمون تیمز از هر استانی چند دانش‌آموز به صورت رندوم انتخاب می‌شوند و به سوالات این آزمون پاسخ می دهند و در نهایت نتایج حاصل از این آزمون در سطح جهان تحلیل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز