خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

تفکرات در حوزه پژوهش باید تغییر کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۲۶۲

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از فعالیت یک‌هزار و ۱۰۰ شرکت دانش بنیان خبر داد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، گفت: سال آینده کمتر از ۳۰ درصد بودجه کشور به نفت وابسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سورنا ستاری، امروز دوشنبه(۸دی) در جلسهٔ دیدار با اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه زنجان، با اشاره به تحولات اخیر در زمینه منابع نفتی، اظهار داشت: تفکر نفتی موجود در کشور باعثبوجود آمدن مشکلات زیادی در این زمینه در کشور شده است.

ستاری، با بیان اینکه دولتی که به نفت وابسته باشد، احتیاج به مردم ندارد، افزود: با تفکر خام فروشی چه احتیاجی به فکر وجود دارد.

این مسئول کشوری در زنجان، با اشاره به اینکه رانت خام فروشی در دولت همواره وجود داشته است، یاد آورشد: کشورهایی که دارای این منابع هستند، رشد و توسعه نخواهند داشت.

‎وی در ادامه با بیان اینکه ما با دولت نفتی مواجه هستیم، افزود: حاکم بودن فرهنگ نفتی، موجب ایجاد مشکلاتی در جامعه شده است.

ستاری با بیان اینکه اکنون در کشور با فضایی روبه‌رو هستیم که بیشتر اعتبارات به اعتبارات جاری اختصاص داده می‌شود، افزود: صنعتی که از رانت نفت استفاده می‌شود تا پیشرفت نماید در آینده با مشکلاتی مواجه می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، در بخشی از سخنان خود، با اشاره به اینکه در حال حاضر برند‌ها و مغز‌ها برای توسعه دانش باید مورد توجه قرار گیرند، افزود: مدرک گرایی از دیگر مشکلات جوامع دانشگاهی امروز است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه تفکرات در حوزه پژوهش باید تغییر کند، افزود: امروز در برخی حوزه‌ها به اقتدار ملی توجه اساسی شده است که شاهد افتخارات بسیاری در این خصوص هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوردر زنجان همچنین، با بیان اینکه در حوزه تجاری سازی باید به نهادهای واسط از جمله پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد توجه بیش از پیش شود، یادآورشد: اهمیت به این موارد در جامعه امروز حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه هر پژوهشی باید مشتری داشته باشد، افزود: توجه به پژوهش‌ها و تجاری سازی آن پژوهش در جامعه ضروری است.

این مسئول در ادامه خاطر نشان شد: سال آینده کمتر از ۳۰ درصد بودجه کشور به نفت وابسته می‌شود.

معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت نباید در تجاری سازی وارد شود، افزود: دولت تنها در امر تسهیل امور شرکت‌های می‌تواند اقداماتی داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوردر پایان با بیان اینکه افزایش یا کاهش قیمت نفت در زندگی مردم تاثیری نخواهد داشت، افزود: بودجه نفت باید صرف توسعه کشور شود.

در حاشیه این دیدار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در زنجان بازدیدی نیز از مرکز رشد و پژوهشکده بیوتکنولوژی داشتند.

شامگاه امروز نشست پژوهش و فناوری نیز با حضور معاون رئیس جمهور در استانداری زنجان تشکیل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز