خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران:

برخورد با مفاسد علمی و اداری دولت قبل برای وزارت علوم هزینه داشت

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۰۱۹

شرط لغو بازگشت دانشجویان ستاره‌دار التزام استیضاح‌کنندگان وزیر علوم به قانون اساسی را دچار تشکیک می‌کند / استیضاح وزیر علوم به نفع جامعه علمی کشور نیست / اعمال نظر نمایندگان استقلال دانشگاه را خدشه‌دار می‌کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران استیضاح وزیر علوم را سیاسی و آن را به ضرر جامعه علمی کشور دانست و گفت: برخورد با مفاسد علمی و اداری دولت قبل برای وزارت علوم هزینه داشت.

محمد رمضان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص عملکرد یکساله وزیر علوم گفت: عملکرد وزیر علوم چه در حوزه پیشرفت علمی و چه در حوزه فرهنگی مشخص است و ما شاهد بازگشت آرامش‌ به فضای دانشگاه هستیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران با اشاره به بازگشت دانشجویان ستاره‌دار و اساتید بازنشسته به دانشگاه‌ها نیز گفت: بسیاری از دوستان ما که رتبه‌های یک یا دو رقمی کنکور بودند، در چند سال اخیر از حق تحصیل محروم بوده و نمی‌توانستند در دانشگاه‌ها ثبت نام کنند اما خوشبختانه اکنون این دوستان ما توانسته‌اند به دانشگاه بازگردند.

این فعال دانشجویی اقدامات صورت گرفته در طول یکسال اخیر در فضای دانشگاهی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ‌حمایت‌هایی که از تشکل‌های دانشجویی از هر طیفی صورت گرفته موجب شده است تا در کنار باز شدن فعالیت‌ها سیاسی، شاهد پیشرفت علمی نیز باشیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران در ارزیابی خود از مطرح شدن بحثاسیضاح وزیر علوم نیز گفت: مشی که دولت و وزارت علوم برای برخورد با مفاسد علمی و مفاسد اداری در دولت قبلی در پیش گرفته است مسلما هزینه‌هایی را برای وزارت علوم در پی داشته است. یعنی با علم به این موضوع، دوستان وزارت علوم این مبارزه را شروع کرده‌اندو به نظر ما و مجموعه‌ای که داریم این برخوردها و بحثاستیضاح وزیر، کاملا سیاسی و اصلا به نفع جامعه علمی کشور نیست.

وی برخی انتقادات علیه وزیر علوم را دارای شبهه سیاسی عنوان کرد و افزود: ‌به نظر می‌رسد در مطالبی که علیه آقای فرجی دانا مطرح می‌شود، مسائل شخصی دخیل است و کمتر به مسائل کلان کشور فکر می‌شود که این امر نه به نفع وزارت علوم، نه به نفع کشور و نه به نفع دانشگاه است.

رمضان‌زاده با تاکید براینکه این آرامش نسبی که در دانشگاه‌ها بوجودآمده مسلما با این نوع برخوردهای احساسی و سیاسی پابرجا نخواهد ماند، در مورد شرط برخی از نمایندگان برای لغو مجوز بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه‌ها اظهار کرد: نمایندگانی که خواهان اخراج دوباره دانشجویان ستاره دار شدند همان دوستانی هستند که می‌گفتند ما دانشجو ستاره‌دار نداریم. قانون اساسی آموزش را حق همگانی می‌داندو نمی‌توان این حق را از کسی گرفت. نمایندگان براین مبنا می گفتند که ما دانشجوی ستاره‌دار نداریم و حالا خواهان این شده‌اند که دوباره دانشجویان ستاره‌دار لغو بازگشت شوند و این امر بحثالتزام به قانون اساسی را دچار تشکیک می‌کند.

رمضانزاده به طرح وزیر علوم برای انتخاب رییس دانشگاه توسط خود دانشگاهیان اشاره کرد و افزود: یکی از نقاط مثبت وزیر علوم این است که از اختیارات قانونی خود به صورت اخلاقی استفاده می کند. همه می‌دانند که انتخاب رییس دانشگاه از اختیارات وزیر علوم است اما ایشان این اختیار را برای دانشگاهیان در نظر گرفته است. به صورت غیر رسمی شنیده می‌شود که برخی از نمایندگان مجلس انتظار دارند در انتخاب روسای دانشگاه‌ها اعمال نظر کنند. این مسئله با استقلال دانشگاه مغایرت دارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران با انتقاد از برخورد‌های سیاسی که در ادوار مختلف با دانشگاه شده است، گفت: اکنون جامعه دانشگاهی باید با ثبات قدم بیشتری پشت وزیر علوم باشد و او را کمک کند.

وی به موضوع جذب خارج از چارچوب اعضای هیات علمی و بورسیه‌های غیرقانونی اشاره کرد و گفت: ‌ جای تعجب است که نمایندگان مجلس با چه توجیهی با وزیری که به دنبال برخورد با مفاسد است اینگونه رفتار می‌کنند. این مسائل حتما باید پیگیری شود و سایر مسئولان نیز به کمک وزارت علوم بیایند نه اینکه برای این وزارتخانه مشکل ایجاد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز