خبرگزاری کار ایران

یک استاد دانشگاه در واکنش به استیضاح وزیر علوم؛

می‌خواهند دولت را جوانمرگ کنند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۰۷۷

«در حال حاضر استیضاح معنای واقعی خودش را از دست داده و ابزاری برای فشار به جناح‌مخالف شده است / استیضاح وزیر علوم غیر اصولی و غیر منصفانه است.»

یک استاد دانشگاه دلایل استیضاح وزیر علوم را غیرعلمی و غیرمنصفانه خواند و اظهار داشت که این استیضاح به ابزاری برای فشار به دولت از سوی جناح مقابل تبدیل شده است.

محمد زاهدی اصل استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد طرح استیضاح وزیر علوم در مجلس شورای اسلامی، گفت: این هجمه‌ها تنها علیه وزارت علوم نیست به طور کلی برخی در تلاش هستند که به مجموعه دولت فشار وارد کنند.

وی افزود: افرادی که تا دیروز اقتدار کامل داشتند، از این اقتداربه اندازه کافی استفاده و سوء استفاده کردند و نمایندگان هم جناحشان نیز در برابر آن سکوت کرده بودند و اکنون که از دایره قدرت دورماندندسعی دارند در این فرصت‌های آخر دولت را جوانمرگ کنند، که خیالی باطل است.

رئیس اسبق دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه، بخش بزرگی از این گونه اقدامات تنها بازی سیاسی و جناحی است و مبنایی علمی و منصفانه ندارد، اظهار کرد: امیدوارم این نمایندگان اجازه دهند که در جامعه رافت شکل گیرد و دانشگاه هم بتواند به دور از بازی‌های سیاسی کارش را انجام دهد.

این استاد دانشگاه که سابقه‌ای نزدیک به ۴۰ سال تدریس در دانشگاههای کشور دارد، ادامه داد: استیضاح باید در صورتی انجام شود که خطایی از سوی وزیر علوم صورت گرفته برای نمونه وی در پست خود به انجام فعالیت‌های جناحی پرداخته یا از نظر مدیریتی کار اشتباهی انجام داده باشد، در غیر این صورت تغییر مدیران جزئی از الفبای مدیریت حساب می‌شود و کاری غیر علمی نیست.

زاهدی اصل افزود: انتصاباتی که فرجی دانا انجام داده برای برخی نمایندگان نا‌خوشایند بوده در حالی که در دوره گذشته شاهد بودیم که افرادی بدون سوابق و تجربه لازم وارد دانشگاه شدند و کسی هم در این مورد اعتراضی نکرد.

وی در پایان اشاره کرد: در حال حاضر استیضاح معنای واقعی خودش را از دست داده و ابزاری برای فشار به جناح‌ مخالف شده است و من اعتقاد دارم استیضاح وزیر علوم را کاری غیر اصولی و غیر منصفانه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز