خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش از کمبود نیروهای متخصص رنج می برد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۱۶۵

به صراحت می‌گویم ورود نیروهای انسانی کم‌توان به این دانشگاه ممنوع است و هیأت علمی دانشگاه باید براساس ضوابط جذب شوند / هیأت جذب نباید اجازه دهد هر کسی به عنوان مدرس یا هیئت علمی وارد دانشگاه فرهنگیان شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود درخواست‌های متعدد برای ورود افراد به دانشگاه فرهنگیان، گفت: به صراحت می‌گویم ورود نیروهای انسانی کم‌توان به دانشگاه فرهنگیان ممنوع است.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک شورای معاونان این وزارتخانه و معاونان دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر نقش مدرسان دانشگاه، گفت: تعیین تکلیف مدرسان از جهت درجه علمی و رتبه کاری زمینه افزایش انگیزه را در آنها ایجاد می‌کند و انتظار می‌رود با پیگیری احکام مدرسان به ثبات بیشتر دانشگاه فرهنگیان هم کمک شود.

فانی با بیان اینکه باید وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه‌ها در بُعد فرهنگی آن است، اظهار داشت: تأکیدات رهبر معظم انقلاب ناظر به اهمیت این بُعد از فعالیت‌های دانشگاه است؛ بنابراین دانشگاه فرهنگیان در بُعد مسائل فرهنگی باید به صورت ویژه ورود کند، زیرا اگر آموزش دانشجویان در این دانشگاه مانند سایر دانشگاه‌ها باشد فلسفه وجودی دانشگاه فرهنگیان زیر سؤال می‌رود.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به نقش کارورزی در عمق بخشی به آموزش‌های دانشجو معلمان افزود: تنوع مناطق کشور ایجاب می‌کند الگوهای تربیت معلم مناسب با نیاز و شرایط ویژه مناطق کشور مورد مطالعه قرار بگیرد و الگوهای تربیت معلم تدوین و در بستر دانشگاه فرهنگیان اجرایی شود.

وی با اشاره به تکالیف قانونی افزود: بر اساس سند تحول، بحثرتبه‌بندی و بررسی صلاحیت فردی از تکالیف جدی آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به درخواست‌های متعدد برای ورود افراد به دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: به رغم همه فشارهایی که در این باره وجود دارد به صراحت می‌گویم ورود نیروهای انسانی کم‌توان به این دانشگاه ممنوع است و هیأت علمی دانشگاه باید براساس ضوابط جذب شوند و هیأت جذب نباید اجازه دهد هر کسی به عنوان مدرس یا هیئت علمی وارد دانشگاه فرهنگیان شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع فرهنگیان نمونه و اعلام حمایت ایشان از آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این سخنان قوی‎ترین دفاع ممکن از آموزش و پرورش بود و دستگاه تعلیم و تربیت به صورت عام و دانشگاه فرهنگیان به صورت خاص باید این فرصت تاریخی را مغتنم بشمارند و از آن استفاده کنند.

فانی در پایان با بیان این که دانشگاه فرهنگیان باید به تربیت نیروی انسانی متخصص اهتمام ویژه داشته باشد، گفت: آموزش و پرورش در ستاد و ادارات استانی و مناطق از کمبود نیروهای متخصص در رنج است، بنابراین لازم است دانشگاه فرهنگیان با همکاری وزارت علوم در رشته‌های «مدیریت» و «برنامه‌ریزی» در مقطع کارشناسی ارشد نیروهای متخصص تربیت کند و براساس ماده ۲۸ اساسنامه در مسیر توسعه مشارکت‌های مردمی گام برداشته و در راستای کمک به مدارس غیردولتی و هیأت امنایی معلم مورد نیاز آنان را هم تربیت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز