خبرگزاری کار ایران

یکی از مولفان کتاب «دانش خانواده» خبر داد:

تاکید بر ازدواج در کتاب جایگزین «تنظیم خانواده»

کد خبر : ۱۶۶۲۰۲

«در این کتاب مسائلی از قبیل ازدواج سالم از نگاه دین مبین اسلام و نیز از نگاه غرب، اهمیت و ضرورت ازدواج، اهداف و معیارهای تحکیم خانواده و عوامل موثر بر آن، ویژگی‌های روابط سالم بین همسران، بحران طلاق و عوامل تعیین کننده آن‌ها، از جمله مسائل مورد بررسی در کتاب دانش خانواده است.»

دکتر حسن احدی مدیر گروه دکتری روان‌شناسی واحد علوم و تحقیقات گفت: کتاب دانش خانواده به عنوان جایگزینی مناسب برای کتاب تنظیم خانواده، با تاکید بر ازدواج سالم، در دست چاپ قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر حسن احدی مدیرگروه دکتری روان‌شناسی در این واحد، به تهیه و تدوین کتاب دانش خانواده با همکاری بسیاری از اساتید فرهیخته روان‌شناسی کشور خبر داد و گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کتاب دانش خانواده به عنوان جایگزینی مناسب برای کتاب تنظیم خانواده، با تاکید بر ازدواج، توسط اینجانب و با همکاری اساتید متخصص روان‌شناسی همچون دکتر فریبرز باقری از دانشگاه آزاداسلامی، دکتر احمد برجعلی از دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر هادی پرچمی متخصص پزشکی بیماری‌های کودکان، دکتر جمهری از دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر حمیدرضا حاتمی از دانشگاه امام حسین(ع)، دکتر مجتبی حسینی از دانشگاه آزاداسلامی، دکتر رضابخش از دانشگاه الزهرا، دکتر شکوه السادات نبی جمال از دانشگاه الزهرا، دکتر سعید ملیح الذاکرینی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و دکتر رضا کرمی نیا از دانشگاه بقیه الله اعظم تهیه و در دست چاپ است.

وی با بیان این مطلب که جامعه ما در حال پیر شدن و کاهش جمعیت جوان در آینده است، باید روش‌های ازدواج سالم به صورت علمی تبلیغ شود، ادامه داد: هدف از تالیف کتاب دانش خانواده، جلوگیری از کاهش بی‌رویه تعداد نفوس جامعه و تنظیم تعداد افراد جامعه در آینده است. در این کتاب مسائلی از قبیل ازدواج سالم از نگاه دین مبین اسلام و نیز از نگاه غرب، اهمیت و ضرورت ازدواج، اهداف و معیارهای تحکیم خانواده و عوامل موثر بر آن، ویژگی‌های روابط سالم بین همسران، بحران طلاق و عوامل تعیین کننده آن‌ها، از جمله مسائل مورد بررسی در کتاب دانش خانواده است.

وی افزود: سرفصل‌های کتاب دانش خانواده، براساس بررسی نتایج پرسش نامه‌هایی که در اختیار ۴۰تن از فعالان سیاسی چون نمایندگان مجلس، اساتید روان‌شناسی، پزشکی و جامعه‌شناسی، روحانیون، دانشمندان، فارغ التحصیلان و اساتید این رشته قرار گرفته بود، تهیه شد.

مدیرگروه مقطع دکتری روان‌شناسی واحد علوم و تحقیقات به وضعیت رشته روان‌شناسی در واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و افزود: وضعیت کمی و کیفی رشته‌های روان‌شناسی در حال فعالیت در واحد علوم و تحقیقات بسیار مطلوب است. واحد علوم و تحقیقات در رشتهٔ روان‌شناسی، با افزایش رشته‌هایی هم چون رشته‌های تربیتی، حضور اساتید ارزنده، کیفیت بالا و تعداد کم دانشجویان پذیرفته شده، عملکردی روبه رشد و موفق داشته است.

وی با بیان این مطلب که برپایی کرسی‌های های نظریه‌پردازی و نوآوری و نظریه‌پردازی، لازمه نگه داشتن نوجوانان و جوانان در کشور است، ادامه داد: واحد علوم و تحقیقات می‌تواند در حوزه‌های روان‌شناسی سلامت و بالینی با مراکز درمانی در مقوله‌هایی چون سرطان یا کودکان بیش فعال و… همکاری‌های گسترده داشته باشد.

دکتر احدی تصریح کرد: امروزه فارغ التحصیلان رشته روان‌شناسی واحد علوم و تحقیقات، از متخصصان تراز اول این حوزه به شمار می‌آیند، واحد علوم و تحقیقات، با تربیت فازغ التحصیلانی متخصص و با تالیفات متعدد، سهم به سزایی در تغذیه روانی و علمی کشور دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز