خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد؛

تولید سخت‌افزار سوادآموزی / ۵۰ درصد افراد بیسواد از اولیای دانش‌آموزان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۷۹

نصف بیسوادان را اولیای دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند یعنی ۵۰ درصد بی‌سوادان ۱۰ تا ۴۹ سال حداقل یک کودک در آموزش و پرورش دارند اما خود اولیا بیسواد هستند.

ایلنا: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور از تولید سخت‌افزار قابل حمل برای سوادآموزی خبر داد.

به گزارش ایلنا، " علی باقرزاده "، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه سخت‌افزار قابل حمل سوادآموزی هم‌اکنون در یکی از پارک‌های علم و فناوری در حال بررسی است، اظهار داشت: سخت افزار قابل حمل سوادآموزی می‌تواند در برخی نقاط شهر و معمولاً در سنین زیر ۳۰ سال استفاده شود.

وی افزود: در حال‌ حاضر این طرح در مرحله تحقیق قرار دارد و در سال ۹۳ به صورت آزمایشی در یک جمعیت ۳ هزار نفری اجرا می‌شود و اگر نتیجه آن مطلوب بود، فراگیر می‌شود.

باقرزاده با تأکید بر اینکه در هنگام انقلاب میزان باسودان کشور ۴۷ درصد بود اما امروزه این آمار به ۸۵ درصد رسیده است، ادامه داد: در زمان انقلاب اسلامی ۴۸ درصد گروه سنی زیر ۵۰ سال باسواد بودند اما اکنون ۹۳ درصد این افراد باسواد هستند.

وی با بیان اینکه اختلاف باسوادی در زنان و مردان از ۳۹ درصد به ۸ درصد رسیده است، گفت: تفاوت درصد باسوادی در نقاط شهری و روستایی از ۲۶ درصد به ۵ / ۳ درصد کاهش یافته است.

اجرای طرح خودآموز برای برخی بیسوادان

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در مورد طرح خودآموز یادآور شد: برای افراد سوادآموز مشوق‌هایی به خصوص در مناطق روستایی در نظر گرفته شده تا رغبت بیشتری برای ادامه تحصیل داشته باشند.

وی بیان کرد: در طرح خودآموز هزینه‌ای که برای تحصیل فرد در مراکز سوادآموزی در نظر گرفته می‌شود، به خود فرد پرداخت شده و پس از یادگیری خواندن و نوشتن توسط آزمونی از باسوادی او اطمینان حاصل می‌شود.

۵۰ درصد بیسوادان را اولیای دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند

باقرزاده ادامه داد: نصف بیسوادان را اولیای دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند یعنی ۵۰ درصد بی‌سوادان ۱۰ تا ۴۹ سال حداقل یک کودک در آموزش و پرورش دارند اما خود اولیا بیسواد هستند.

وی با بیان اینکه مدرسه محور اجرای برنامه‌های سواد آموزی است، افزود: مدرسه کانون اصلی هدایت و آموزش است و باید امکانات و شرایط سوادآموزی در همه مدارس فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز