خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

تاکید دولت بر ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبه است

کد خبر : ۱۲۸۹۹۱

توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه ICT تنها با همکاری‌های تنگاتنگ و هماهنگ اعضاء هیات دولت با سایر وزارتخانه‌ها به ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق خواهد شد.

ایلنا: سورنا ستاری در نشست مشترک با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تاکید رئیس‌جمهور در جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبه و ایجاد اشتغال برای آن‌ها از طریق مراکزی همچون پارک فناوری پردیس اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، " سورنا ستاری " با بیان اینکه یکی از حوزه‌های مفید و فعال برای اشتغال‌زایی در زمینه‌های دانش‌بنیان، حوزه ICT است، ادامه داد: بهترین دانشجوهای ما دانشجوهای کامپیو‌تر، الکترونیک، برق و مخابرات هستند بنابراین لازم است این افراد را ضمن شناسایی، پشتیبانی و حمایت درستی از ایشان داشته باشیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: سرمایه گذاری در جهت اشتغال زایی در حوزه ICT برای ما دارای اهمیت است، چرا که این حوزه کمترین میزان سرمایه گذاری را به ازاء تولید هر شغل می‌طلبد. از سویی فارغ التحصیلان این رشته در خارج از کشور که بستر فعالیت برایشان فراهم است، فعالیت‌های بی‌بدیلی دارند، به همین دلیل باید در داخل کشور بستر لازم را برای فعالیتشان فراهم کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه در این بنیاد نیز، یکی از راه‌های ایجاد اشتغال برای نخبه‌ها توسعه ICT در نظر گرفته شده است، گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه ICT تنها با همکاری‌های تنگاتنگ و هماهنگ اعضاء هیات دولت با سایر وزارتخانه‌ها به ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق خواهد شد.

دبیر هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی به تحول چشمگیر بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای سال آینده در مقایسه با سال جاری و همچنین افزایش اعتبارات صندوق نو آوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: این موضوع مسئولیت ما را چند برابر می‌کند.

ستاری افزود: عنایت دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بخش خصوصی است. باید بسترهای لازم فراهم شوند تا بخش خصوصی با احساس امنیت کار کند و ما تنها حامی آن‌ها باشیم، نه رقیبشان.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در پایان با بیان اینکه در شرکت‌های دانش‌بنیان مهم‌ترین سرمایه‌شان نیروی انسانی است، ادامه داد: یکی از سرمایه‌هایی که از آن غافل هستیم متخصصان ایرانی خارج از کشور هستند، افرادی که بسیار علاقه مندند تجربیات و یافته‌هایشان را در اختیار منابع داخل قرار دهند تا هر چه بیشتر موجب شکوفایی و پیشرفت حوزه‌های علمی، فناوری، اقتصاد و جامعه گردند.

همچنین پس از این نشست که به میزبانی معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور برگزار شده بود و دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه معاونین، مشاوران و مدیران دیگر این دو نهاد از برخی شرکت‌های دانش‌بنیان پارک فناوری پردیس که در زمینه ICT فعال بودند دیدن کرده و در جریان آخرین دستاوردهای این شرکت‌ها قرار گرفتند.

شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع ارتباطی آوا، پارس آنلاین، مبین نت، صدای بهار و سینا کاوش از جمله شرکت‌های بودند که به بیان برنامه‌هایشان، پیشنهادهایی در زمینه تسهیلات، تقویت بخش خصوصی، اعتمادسازی و بازارسازی برای صادرات گزارش‌هایشان را ارائه دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز