خبرگزاری کار ایران

طی شش ماه گذشته؛

نیمی از کارگران قراردادی «نورد نوشهر» اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۴۷۳

«کارخانه نورد نوشهر که در زمینه تولید انواع میلگرد در غرب مازندران فعالیت دارد پیش از این حدود ۱۰۰ کارگر داشت که کارفرما در طول شش ماه گذشته ۵۰ نفرشان را بعد از اتمام قرار داد کاراخراج کرده است.»

دست کم ۵۰ کارگر قراردادی کارخانه «نورد نوشهر» در شش ماه گذشته به دلیل کاهش تولید به مرور اخراج شدند.

«نصراله دریابیگی» دبیرخانه کارگر مازندران با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارخانه نورد نوشهر که در زمینه تولید انواع میلگرد در غرب مازندران فعالیت دارد پیش از این حدود ۱۰۰ کارگر داشت که کارفرما در طول شش ماه گذشته ۵۰ نفرشان را بعد از اتمام قرار داد کاراخراج کرده است.

او گفت: این واحد صنعتی با استفاده از تسهیلات ویژه در زمان دولت سازندگی در بهترین نقطه شهر نوشهر برای ایجاد اشتغال مولد تاسیس و به بخش خصوصی واگذار شد اما پس از گذشت حدود ۲۰ سال از زمان آغاز بکار این کارخانه هنوز کارگران به دلیل موقت بودن قرارداد کارشان امنیت شغلی ندارند و به راحتی از سوی کارفرما اخراج می‌شوند.

به گفته دبیر خانه کارگر مازندران، سرمایه گذار فعلی این کارخانه بنا دارد به مرور با اخراج کارگران، این واحد بزرگ صنعتی را تعطیل کند.

دریابیگی توضیح داد: نیت دیگر کارفرما از تعطیلی کارخانه نورد نوشهر تبدیل این واحد صنعتی به انواع واحد‌های مسکونی و تجاری است، چرا که این سرمایه گذار به راحتی می‌تواند با توجه به موقعیت زمین‌های کارخانه اقدام به ساخت و ساز واحد‌های مسکونی و تجاری کند و از این راه سود‌های کلانی به جیب بزند.

این منبع خبری در مورد معوقات حقوقی کارگران قراردادی نورد نوشهر گفت: کارگران قرار دادی این کارخانه که ۵۰ نفرشان نیز اخراج شده‌اند حدود سه ماه از کارفرما مطالبات بیمه‌ای دارند. همچنین به گفته کارگران کارفرما هرماه حقوق آنان را با تاخیر پرداخت می‌کرده و کارگران عیدی و پاداش سال گذشته را دریافت نکرده‌اند.

به گفته دریابیگی، در گذشته دلیل عمده مشکلات مالی کارخانه‌ها همانند نورد نوشهر، دریافت نشدن طلب‌های این کارخانه از خریداران و در نتیجه افزایش بدهی‌های بانکی کارخانه بود اما امروزه بی‌تجربه بودن مدیران بخش خصوصی و عدم نظارت مسئولان بر عملکرد این سرمایه داران، عامل شکست کارخانه شده است.

این فعال کارگری در خاتمه اظهار داشت: با وجود همه مشکلاتی که در چند ماه گذشته کارگران این کارخانه متحمل شده‌اند از مسئولان استانی و شهرستانی می‌خواهیم برای تداوم تولید و اشتغال کارگران نورد نوشهر همه تلاش خود را به کار گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز