خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

نخستین سیاست محوری ما هوشمندسازی مدارس استثنایی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۴۰

تولید کتاب‌های الکترونیکی هدف دیگری است که امسال آموزش و پرورش استثنایی این کتاب‌ها را به صورت مستقل با نگاه کار‌شناسی برای دانش آموزان کم توان ذهنی تولید می‌کند.

ایلنا: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مراسم روز جهانی معلولان گفت: هوشمند ساز ی مدارس وتولید کتابهای الکترونیکی از اهداف امسال آموزش و پرورش استثنایی است.

به گزارش ایلنا، " نامدار عبداللهیان " در مراسم روز جهانی معلولان که پیش از ظهر سه شنبه در مجتمع نابینایان شهید محبی برگزار شد با بیان این مطلب گفت: نخستین سیاست محوری ما هوشمندسازی همه مدارس استثنایی است. همچنین تولید محتوای الکترونیکی و گسترش امکانات و تجهیزات در این مدارس از دیگر اهداف ماست.

به گفته عبداللهیان، همچنین ما درصدد افزایش مراکز اختلال یادگیری در سراسر کشور هستیم. در حال حاضر ۲۷۰ مرکز وجود دارد که ما درصدد افزایش آن تا مرز ۱۵۰ مرکز هستیم.

وی ادامه داد: برنامه ریزی‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری به گونه‌ای است که از سال آینده هیچ دانش آموزی بدون سنجش تحصیلی وارد مدرسه نشود. ضمن آنکه سال گذشته در ۱۸ هزار شهر و روستا ۱۳۶۲پایگاه سیار و ثابت سنجش تحصیلی راه اندازی شد و ۷ هزار پرسنل این کار را به سرانجام رساندند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: تولید کتاب‌های الکترونیکی هدف دیگری است که امسال آموزش و پرورش استثنایی این کتاب‌ها را به صورت مستقل با نگاه کار‌شناسی برای دانش آموزان کم توان ذهنی تولید می‌کند.

وی به ضرورت تغییر نگاه نسبت به توانایی‌های کودکان معلول اشاره کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته این کودکان در محور توسعه کشور مورد توجه قرار می‌گیرند. حتی در این کشور‌ها اعلام می‌شود که معلولان برای توسعه کشور چه کاری انجام داده‌اند.

به گفته عبداللهیان در جوامع بین المللی اهمیت این قشر به اندازه‌ای بود که در سالهای گذشته دهه معلولان و در ‌‌‌نهایت روز جهانی معلول نامگذاری شد. در ایران نیز فراکسیون فرهنگیان مجلس قانون حمایت از معلولان را تصویب کرد که البته موانع جدی برای اجرای آن وجود داشت. امروز مجلس در تلاش است تا این موانع را برای اجرایی شدن قانون بردارد.

وی در پایان عنوان کرد که مجلس در پی آن است که با استفاده از ظرفیتهای قانون معلولان خدمات ویژه‌ای به همکاران و معلمان دلسوز دانش آموزان کم توان ذهنی بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز