خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

کمک ۵۸ میلیاردی داوطلبانه اولیا به مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۶۱

متاسفانه در جامعه تنها مشارکت مالی اولیا دیده می‌شود در حالی که این طور نیست و مشارکت تربیتی، آموزشی و در وهله آخر مشارکت مالی مدنظر است.

ایلنا: رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته ۵۷۸ میلیارد و ۳۰۱ میلیون و ۶۸ هزار و ۵۵۶ ریال مشارکت مالی داوطلبانه اولیا را داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ فرشته حشمتیان امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان برگزار شد، گفت: باورهای دینی و اخلاق اسلامی باید در بین دانش آموزان رشد کند به طوری که دانش آموز در خانه و مدرسه آموزه‌های دینی را لازم و مجزوم هم دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۹۶ هزار انجمن اولیا مربیان فعال در سطح کشور داشتیم، افزود: بیش از ۷۰۰ و ۷۰ هزار نفر نیز عضو انجمن اولیا مربیان بودند.

حشمتیان به چند اقدام تحولی برای توسعه کیفی انجمن‌های اولیا مربیان اشاره کرد و افزود: ایجاد مقدمه برای انجمن اولیا و مربیان ازجمله این اقدامات تحولی است که منظور از مقدمه، تشکیل انجمن اولیا و مربیان کلاسی است تا یک قدم فرا‌تر حرکت کنیم.

وی تشکیل هسته‌های علمی مدرسان و مشاوران خانواده را از دیگر اقدام تحولی ذکر کرد و افزود: در حال حاضر ۸ هزار مدرس فعال در سطح کشور داریم.

حشمتیان افزود: در هر استان ۵ الی ۱۰ نفر از نخبگان مدرس خانواده انتخاب و به عنوان هسته علمی، هدایت کننده سایر مدرسان می‌شوند.

حشمتیان با اشاره به اینکه اولیای دانش آموزان اغلب از صاحب نظران هستند، افزود: بنابراین می‌طلبد که کلاس‌های آموزش خانواده دارای وزن علمی باشد و به جای اینکه سخنرانی‌هایی با تعداد زیاد برگزار شود جلسات تخصصی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در کنار هسته‌های علمی مدرسان خانواده، هسته‌های علمی مشاوران خانواده نیز پیش بینی شده است.
وی تعداد مراکز راهنمایی و مشاوره در سطح کشور را ۱۹۵ مرکز اعلام کرد و افزود: البته مراجعه به مرکز مشاوره به این معنی نیست که خانواده‌ها دچار مشکل هستند بلکه بیشتر راهنمایی و مشاوره مدنظر است.

حشمتیان به مشارکت مالی اولیا در امور مدارس اشاره کرد و افزود: متاسفانه در جامعه تنها مشارکت مالی اولیا دیده می‌شود در حالی که این طور نیست و مشارکت تربیتی، آموزشی و در وهله آخر مشارکت مالی مدنظر است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته اولیا مشارکت مالی قابل توجهی داشتند، افزود: ۵۷۸ میلیارد و ۳۰۱ میلیون و ۶۸ هزار و ۵۵۶ ریال مشارکت مالی داوطلبانه اولیا را داشتیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز