خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه تربیت مدرس:

عزل و نصب‌ها در دانشگاه‌ها با یک تلفن انجام می‌شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۵۴

اکثر دانشگاهیان آقای توفیقی را قبول دارند / مجلس محترم خواسته‌ی دانشگاهیان اصیل و واقعی نه کسانی که اسم خود را دانشگاهی گذاشته‌اند اما با رانت وارد دانشگاه شده‌اند را لحاظ کنند و به توفیقی رأی مثبت بدهند.

ایلنا: استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: توانمندی‌ها و شایستگی‌های آقای توفیقی اصلاً قابل قیاس با وزرای دولت نهم و دهم در آموزش عالی نیست.

محمدحسین صادقی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در مورد عملکرد آموزش عالی در ۸ سال گذشته گفت: در نگاه کلان آموزش عالی طی این مدت نا‌کارآمد و خروجی‌های دانشگاه از نظرکیفیت پایین بود.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ورود دانشجوی بی‌کیفیت، بدون شایستگی‌های لازم و به عبارتی تحمیل افرادی از بیرون به دانشگاه که به نوعی نورچشمی محسوب می‌شدند در مقطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دکتری را شاهد بودیم این درحالی است که بسیاری از دانشجوهای خوب به سیستم ورود پیدا نمی‌کردند و قبول نمی‌شدند.

صادقی ادامه داد: همین‌طور اعضای هیئت علمی بدون لیاقت و صلاحیت و تنها با یک تلفن از وزارتخانه به سیستم دانشگاه ورود پیدا می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه افراد ناکارآمد غیرعلمی و تنها گوش به فرمان در رأس دانشگاه‌ها گذاشته می‌شد، افزود: این ضربه بزرگی به دانشگاه‌ها وارد کرد که به قول یکی از دوستان می‌توان اسم این برخورد‌ها را فاجعه گذاشت.

استاد دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: وجود افراد ضعیف از لحاظ علمی و اخلاقی در رأس دانشگاه‌ها به مراتب در زمان آقای کامران دانشجو تشدید شد، به طوری که دانشگاه‌های سطح بالا ازجمله تهران، صنعت شریف و تربیت مدرس ضعیف شدند.

به گفته وی؛ گذاشتن افراد بله قربان گو در رأس دانشگاه‌ها که فاقد صلاحیت علمی بودند نه تنها یک تخلف محسوب می‌شد بلکه خود این افراد نیز منشأ تخلفات بودند.

صادقی با تأکید بر اینکه خروجی‌های کار دانشگاه و راندمان آن بسیار پایین آمد، افزود: بسیاری از نخبگان و دانشجویان بر اثر چنین وضعیتی ترک وطن کردند.

وی ادامه داد: در طول این مدت با اساتید مطرح هیچ مشورتی نشد و تنها از بالا دستورات داده می‌شد. به طوری که یک کارمند کل آموزش دانشگاه‌ را امر و نهی می‌کرد.

صادقی در مورد سرپرست جدید وزارت علوم نیز گفت: از سال ۶۸ که به دانشگاه تربیت مدرس وارد شدم آقای توفیقی را می‌شناسم و در مورد ایشان می‌توانم بگویم شخصیتی علمی، متعادل، صبور و معتقد به کار خرد جمعی، رشد و توسعه متوازن در آموزش عالی و بهره‌گیری از ظرفیت اساتید مختلف هستند.

استاد دانشگاه تربیت مدرس با تأکید بر اینکه اکثر دانشگاهیان آقای توفیقی را قبول دارند، افزود: فکر می‌کنم توانمندی‌ها و شایستگی‌های آقای توفیقی اصلاً قابل قیاس با وزرای دولت نهم و دهم در آموزش عالی نیست.

وی ابرازامیدواری کرد: مجلس محترم خواسته‌ی دانشگاهیان اصیل و واقعی نه کسانی که اسم خود را دانشگاهی گذاشته‌اند اما با رانت وارد دانشگاه شده‌اند و به بهانه‌های مختلف مخالفتشان را نسبت به توفیقی نشان می‌دهند لحاظ کنند و به ایشان رأی مثبت بدهند تا توفیقی یک سر و سامانی به ویرانه‌ی آموزش عالی که تحویل می‌گیرد، بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز