خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی:

نقد مؤدبانه را از دوران دانش‌آموزی یاد بگیرید

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۷۷

پرسش مهر رئیس جمهور: اگر دانش‌آموزان سراسر کشور پدرشان رئیس‌جمهور باشد چه اقدامی را به او توصیه می‌کنند که بتواند اعتدال و میانه‌روی را در همه ابعاد زندگی و اجتماعی جامعه ایران بگسترانند.

ایلنا: رئیس جمهور با توصیه به دانش آموزان مبنی بر یادگیری نقد مودبانه از دوران دانش آموزی بر تشکیل زنگ گفت‌وگو، کتاب و احیای زنگ انشا در مدارس تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " حسن روحانی " صبح امروز(۱ مهر) در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی فاطمه زهرا(س) واقع در منطقه ۱۸، یافت‌آباد تهران گفت: مدارس باید ساعاتی را در طول ماه یا هفته به کتاب خواندن و کتابخوانی و توضیح آنچه در کتاب دانش‌آموزان قرار دارد اختصاص بدهند.

وی با تأکید بر اینکه باید زنگ کتاب در مدارس تشکیل شود، افزود: درحالی‌که جامعه ما از کتاب فاصله دارد آشنایی با کتاب باید از کلاس اول ابتدایی آغاز شود.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ شفاهی را به فرهنگ کتبی تبدیل کنیم، افزود: بسیاری از مردم خواسته‌های خود را با زبان مطرح می‌کنند و نمی‌توانند آن را بر روی کاغذ بنویسند از همین رو حقوق مردم در سایه این نقص و کاستی پایمال می‌شود.

روحانی در احیای زنگ انشا در مدارس نه به معنای سنتی آن تأکید و افزود: بگذارید دانش‌آموز در انشایش از معلم و کاستی‌ها در مدرسه‌اش نقد کند و همچنین پیشنهاداتی ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اجازه دهید دانش‌آموز از رئیس‌جمهور در انشایش انتقاد کند و نواقص و کاستی‌هایی را که در کار او می‌بیند، بنویسد و همچنین در این رابطه پیشنهاد بدهد.

رئیس جمهور تأکید کرد: مدارس باید اینگونه انشا‌ها را برای رئیس جمهور ارسال کنند تا پیوند بین رئیس جمهور با فرزندان این مرز و بوم بیشتر شود.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش خواستار تشکیل زنگ گفتگو در مدارس شد و افزود: به ویژه در دوره متوسطه باید دانش‌آموزان با یکدیگر گفتگو بکنند و نقد مؤدبانه را از دوران دانش‌آموزی یاد بگیرند.

وی با اشاره به اینکه کرسی آزاداندیشی مورد تاکید مقام معظم رهبری باید از زنگ گفتگو در مدارس آغاز شود، افزود: به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنم که این زنگ را در ساعاتی از هفته یا ساعاتی از ماه بگنجانند و جزء مواد درسی که نمره دارد قرار دهد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بگذارید دانش‌آموزان با بحثو تضارب آراء از آغاز تحصیل‌شان آشنا و آشنا‌تر شوند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح پرسش مهر در آغاز تحصیلی اشاره کرد و افزود: قاعدتاً رسم بر این بود روز آغاز تحصیلی سؤالی هم به عنوان سؤال مهر مطرح می‌شد و دانش‌آموزان مطالبی را می‌نوشتند که بهترین آن‌ها برگزیده می‌شد.

روحانی به طرح پرسش مهر پرداخت و افزود: سوال من این است اگر دانش‌آموزان سراسر کشور پدرشان رئیس‌جمهور باشد چه اقدامی را به او توصیه می‌کنند که بتواند اعتدال و میانه‌روی را در همه ابعاد زندگی و اجتماعی جامعه ایران بگسترانند؟

وی افزود: این سؤال رئیس جمهور می‌خواهد همه دانش‌آموزان او را به عنوان پدر بدانند و به آن افتخار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز