خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز مطرح کرد:

وجود عزم ملی برای حفاظت از محیط زیست/ تاکید سران نظام به تکمیل آزادراه تهران_شمال

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۸۷۳

استاندار البرز با بیان اینکه پروژه آزادراه تهران-شمال مورد تاکید سران نظام است، گفت: احداث این آزادراه حدود هزار میلیارد تومان صرفه جویی در مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا از کرج، محمدعلی نجفی استاندار البرز در جلسه شورای معادن استان که ظهر پنجشنبه در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، با تاکید بر ضرورت نظارت جدی بر برداشت معادن و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست اظهار داشت: با توجه به اهمیت معادن در کشور و برای بررسی و تصمیم گیری دقیق تر در این حوزه تفویض اختیار در این بخش به استان ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در کنار فعالیت معادن باید حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست که میراث ما برای آیندگان است، به جد مورد توجه و پیگیری قرار گیرد، همچنین با توجه به وضعیت منابع آب در کشور و بخصوص البرز ضرورت دارد در این بخش با تصفیه پساب و سایر اقدامات مرتبط،  تصمیمات مناسب اتخاذ شود.

نجفی احصا وضعیت کنونی فعالیت تمامی معادن البرز و احصا برش های استانی این بخش را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از تفویض اختیاری که به استان در حوزه معادن صورت گرفته نهایت بهره‌برداری را داشت.

وی افزود: در استان به چندین بخش شامل اشتغال، رونق تولید و احیای واحدهای غیرفعال و نیمه فعال و... ورود کردیم که شاهد نتایج و پیشرفت مطلوبی بودیم چراکه روند اقدامات تسریع و ارتقا پیدا کرده بنابراین در حوزه معادن نیز چشم انداز خوبی وجود دارد.

استاندار البرز اضافه کرد: برای حفاظت از محیط زیست یک عزم و توجه ملی که نشان از اهمیت این امر در کشور دارد، محسوس است بنابراین در البرز و بخصوص شهرستان کرج که زمانی باغ شهری زیبا و تفرجگاهی خوش آب و هوا بود، موضوع حفاظت از محیط زیست با حساسیت بیشتری مورد نظر است.

وی با اشاره به پروژه آزادراه تهران_شمال گفت: بهره برداری از این پروژه ۶۱ کیلومتر از مسیر تردد مسافران کاسته و بر اساس برآورد کارشناسان حدود هزار میلیارد تومان صرفه جویی در مصرف سوخت را همراه خواهد داشت که این امر افزایش کیفیت هوا را در بر دارد.

 نجفی افزود: پروژه ای در این سطح که مورد تاکید سران نظام است، دستاوردهای فراوانی دارد از این رو نیاز است برای تسریع در روند آن تعاملات لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های ارزشمندی در حوزه پژوهش استان وجود دارد که می توان از این مطالعات در راستای بازسازی پس از بهره برداری از معادن استفاده کرد.

استاندار البرز در پایان با تاکید بر اهمیت حضور بخش خصوصی در استان گفت: بر این اساس ضرورت دارد که در تمامی جلسات استان بخش خصوصی به صورت فعال حضور داشته و به تصمیم سازی در ابعاد مختلف کمک کند، چراکه بدون حضور مردم نمی توان به توفیق صد در صدی، پیشرفت و توسعه دست یافت.

وی افزود: فعالیت هیچ معدنی در استان بدون نظر کمیته فنی و طرح در شورای معادن استان متوقف نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز