خبرگزاری کار ایران

در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان مطرح شد:

وجود 1700 هکتار بافت فرسوده در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۴۶۵

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: بر اساس قانون باید سالی 10 درصد از بافت های فرسوده کشور بازسازی شود.

به گزارش ایلنا در البرز، هیربد معصومی امروز در نشست ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان با بیان این که به جد به دنبال ساماندهی بافت های فرسوده هستیم، گفت: دولت در بودجه سال 95، تدبیر خوبی را در این بحث پیش بینی کرده است.

وی در ادامه با بیان این که در استان البرز حدود یک هزار و 700 هکتار بافت فرسوده وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در کاهش بافت های فرسوده کرج به دلیل گسترش ابعاد و جمعیت استان همچنان سطح بافت های ناکارآمد شهری البرز بالاست.

معصومی در ادامه گفت: اکنون  10 تا 15 درصد جمعیت در این نوع بافت‌ها ساکن هستند که با توجه به ناپایداری این بافت ها و قرار داشتن استان البرز بر روی گسل زلزله پیش بینی تدابیر جدی لازم است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر کمیته های تخصصی زیر مجموعه ستاد باز آفرینی شهری پایدار استان البرز از جمله ساماندهی کاربری زیرساختی، توانمندسازی اقتصادی و مشارکت مردمی و توانمندسازی حقوقی فعال شده که امید می‌رود با تلاش بیشتر گام های سازنده‌تری را دراین زمینه برداریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هر سه ماه یکبار جلسات ستاد استانی در این زمینه خواهیم داشت تا عملکرد شهرستان‌های استان البرز مرور شود و تصمیم های جدیدی اتخاذ شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز