خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری البرز عنوان کرد:

ضرورت جذب سرمایه‌گذاری، با رویکرد مشارکت مردمی در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۸۶۷

طرح جامع کرج، نیازمند بازنگری است / لزوم راه اندازی دفتر مشاوران ناظر در شهرها

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری البرز، تدوین سند کالبدی استان را موجب جلب و جذب سرمایه گذاران و توسعه استان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، هیربد معصومی در «جلسه بررسی و رسیدگی به طرح تفصیلی استان» که با حضور حناچی، معاون وزیر راه و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در استانداری برگزار شد، گفت: البرز، استان نوپایی با شش شهرستان، ۱۶ شهر؛ ۱۱ بخش، ۳۵۵ روستا و طبق آخرین سرشماری با جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.

وی وسعت کلانشهر کرج را ۵ هزار کیلومتر مربع اعلام کرد و افزود: البرز با تراکم ۴۷۱ در کیلومتر مربع وسعت کوچک اما تراکم بالایی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با اشاره به اینکه البرز جز ۱۲ استان نخست کشور از نظر جمعیت است، خاطرنشان کرد: طرح جامع کرج با چنین وضعیتی نیازمند بازنگری است.

معصومی با اشاره به اینکه جمعیت استان تهران نیز به آستانه لبریز رسیده است، گفت: اگر برنامه ریزی در این زمینه نداشته باشیم این موضوع تهدیدی برای کشور بشمار می رود.

معاون استاندار با اشاره به اینکه بعد از اینکه استان از نظر سیاسی مستقل شد، راهبرد طرح‌های جامع کمی دچار مشکل شد، تصریح کرد: برای پهنه استان از نظر توسعه باید تعیین تکلیف صورت گیرد.

معصومی با بیان اینکه تهیه طرح کالبدی استان در دست تهیه قرار دارد؛ گفت: با تعیین تکلیف این سند کالبدی، پهنه توسعه ای کلانشهر کرج شکل گرفته و زمینه ساز جلب و جذب سرمایه گذاران در استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری با رویکرد مشارکت مردمی به منظور نیل به توسعه استان امری مهم و ضروری بشمار می رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره اینکه کوچک شدن محدوده‌ها در طرح تفصیلی به جهت تراکم جمعیت موجب بروز مشکلاتی شده است، تعیین تکلیف وضعیت سند کالبدی استان البرز را یکی از مهمترین اولویت ها برشمرد.

معصومی راه اندازی دفتر مشاوران ناظر در شهرها را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: اغلب در استان دیده می شود که مهندسان مشاور طرح ها را بدون مشارکت و تصویب در شورای شهر تهیه می کنند و همین امر مشکلاتی را برای استان فراهم آورده است.

وی بازنگری در این رویه و ضرورت اختصاص دفتر و محلی بدین منظور را در ارتقاء سطح کیفی طرح های تصویبی مورد تأکید قرار داد.

در ادامه این نشست، شهردار کرج و شهرداران شهرهای اقماری و رؤسای شوراهای اسلامی شهرها، به بیان برخی مشکلات همچون دوگانگی در مدیریت شهرهای جدید، تناقضات در نقشه طرح جامع، بازنگری در روند تغییر کاربری ها و حرایم شهرها و…پرداختند.

مشخص شدن حرایم جاده چالوس، تصویب طرح جامع شهرستان طالقان پس از ۱۲ سال پیگیری، لزوم تدوین طرح جامع گردشگری در شهرهای مستعد، تعیین تکلیف اراضی قولنامه ای در شهرهای کوچک، تسریع در تکمیل طرح جامع استان و…نیز از جمله مطالبات شهرداران از معاون وزیر راه و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بود که خواستار پیگیری آن بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز