خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز خبر داد:

ذخیره‌سازی ۴۰۰ نمونه، در بانک خون بند ناف استان البرز

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۳۲۸

با توجه به جامعة هدفِ پزشکان و متخصصان زن و زایمان، این قشر از جامعه نقش به‌سزایی در اطلاع‌رسانی و آگاهی افراد جامعه دارند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: بانک خون بند ناف شعبه استان البرز طی شش ماهة اول سال جاری حدود ۲۰۰ مورد نمونه خون بندناف را در سطح استان جمع آوری و ذخیره کرده است.

به گزارش ایلنا در کرج، مهشید منزوی با اعلام این خبر افزود: با گذشت یک سال و دو ماه از راه‌اندازی نمایندگی بانک خون بند ناف در استان البرز، در این مرکز تاکنون ۴۰۰ نمونه ذخیره شده است.

منزوی افزود: سلول‌های بنیادی که از بند ناف نوزادان گرفته می‌شوند بسیار پرتوان و نامیرا هستند و همچنین در اثر تکثیرهای پی‌درپی دچار پیری نمی‌شوند. به طوری که با تزریق و یا جایگزینی آن‌ها در مناطقی که به صورت جدی آسیب دیده‌اند می‌توانیم به بهبودی آن کمک کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت آگاهی افراد جامعه از علت ذخیره‌سازی و موارد استفادة خون بند ناف، خاطرنشان کرد: با توجه به جامعة هدفِ پزشکان و متخصصان زن و زایمان، این قشر از جامعه نقش به‌سزایی در اطلاع‌رسانی و آگاهی افراد جامعه دارند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز با اشاره به مراحل عضویت و نگه‌داری نمونه در بانک خون بند ناف تصریح کرد: انجام آزمایش‌های مادر در ماه نهم بارداری، تائید آزمایش‌ها توسط واحد پذیرش و عقد قرارداد و دریافت کیت خونگیری، جمع آوری نمونه، تحویل نمونه جمع آوری شده به بانک خون، پردازش سلولی و فریزر نمونه، و صدور کارت فریز از مراحل این کار است.

منزوی افزود: فرآیند جمع‌آوری خون بند ناف به‌ صورت کاملاً استریل، بدون درد و بدون تداخل در روند زایمان مادر صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه آسیبی به مادر یا نوزاد وارد نمی‌شود.

منزوی در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان برای عضویت در بانک خون می‌توانند ابتدا موارد منع قرارداد را در سایت www. rsct. ir مطالعه نمایند و برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۶۳۴۴۸۷۵۵۵ تماس بگیرند.

نمایندگی بانک خون بندناف استان در کرج، خیابان شریعتی، میدان سپاه، روبروی مخابرات، برج طاق کسری، طبقة چهارم، واحد ۴۰۳ واقع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز