خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراثفرهنگی کشور:

تاثیر توافق هسته ای بر صنعت گردشگری قابل کتمان نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۰۱۲

بر اساس آمار در فروردین ۹۳ ورود گردشگران اروپایی به کشور ایران ۲.۵ برابر شده است و همین طور بسیاری از کشورهای اروپایی در تورهای ورودی برای ایران ثبت نام کرده و ظرفیت سال ۲۰۱۴ به اتمام رسیده و تمام ثبت نام ها برای سال ۲۰۱۵ انجام می شود.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی و گردشگری اعلام کرد: این سازمان با حمایت از سرمایه گذاران این آمادگی را دارد تا در بخش مرتبط با گردشگری از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی با نرخ ۱۶ درصدد جهت ساخت هتل خدمات ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرج، مسعود سلطانی‌فر در مراسم افتتاحیه همایش فرصت های سرمایه گذاری برد – برد، ضمن اشاره به وضعیت نرخ رشد گردشگری در دنیا و مقایسه آن با داخل کشور اظهار داشت: گردشگران دنیا در سال ۲۰۱۳ میلادی به تعداد نزدیک به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر افزایش پیدا کردند و از محل گردشگری ۱۲۰ میلیارد دلار درآمد نصیب کشورهای مختلف شده است؛ به نحوی که به پیش بینی تحلیل گران در سال ۲۰۲۰ این رقم به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون خواهد رسید.

سلطانی فر ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با ۱ درصد جمعیت و خاک دنیا و ۱۰ درصد جاذبه های طبیعی و تاریخی جهان سهم اش از این درآمد ها، ۱۵ میلیارد پیش بینی می شد ولی این رقم بسیار پایین بوده است، به نحوی که در سال ۹۲ این درآمد از محل گردشگری با ورود ۴.۵ میلیون گردشگر به ایران ۵ میلیارد دلار بوده است.

وی افزود: طی سال ۹۲ در ایران۷ میلیون نفر مسافر به خارج از کشور داشتیم که ۲ هزار و ۲۰۰ نفر به عتبات عالیات، ۶۰۰ هزار نفر به عربستان صعودی و مابقی به سایر کشور ها سفر داشته و بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارز خارج کرده اند و در تراز مالی ۵ میلیارد دلار درآمد در مقابل ۱۰ میلیارد دلار هزینه شده است.

سلطانی فر ادامه داد: این درحالی است که در بخش گردشگری در سال های آتی ۲۰ میلیون وارد ایران و باید ۳۰ میلیارد نصیب ایران میشد بنابراین با توجه به اینکه از چشم انداز ۲۰ ساله تا کنون هشت سال را گذراندیم از این رو راه سخت و پر پیچ و خمی را در ۱۲ سال آینده در پیش داریم.

وی افزود: با این وجود طی ماه های اخیر در کشور اتفاقات ویژه ای رخ داده و ورود گردشگران خارجی با روند رو به رشدی همراه بوده است به نحوی که در حال حاضر رویکرد دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی، افزایش ارتباطات بین المللی در زمینه حفظ حقوق هسته ای به چارچوب مشخصی رسیده ایم و در حال فرو ریختن پایه های تحریم هستیم و همین امر نیز باعثشده نگاه گردشگران از کشورهای اروپایی برای استفاده از جاذبه های تاریخی ایران عمیق و پررنگ شود.

سلطانی فر گفت: بر اساس آمار در فروردین ۹۳ ورود گردشگران اروپایی به کشور ایران ۲.۵ برابر شده است و همین طور بسیاری از کشورهای اروپایی در تورهای ورودی برای ایران ثبت نام کرده و ظرفیت سال ۲۰۱۴ به اتمام رسیده و تمام ثبت نام ها برای سال ۲۰۱۵ انجام می شود.

وی افزود: از آنجا که یکی از مشکلات گردشگران داخلی و خارجی کمبود امکانات و هتل ها است از این رو سازمان میراثفرهنگی و گردشگری شرایط ویژه ای را فراهم آورده است.

رئیس سازمان میراثفرهنگی و گردشگری اعلام کرد: بر همین اساس جهت سرمایه گذاری و احداثهتل جلساتی داشتیم و با موافقت هیئت امنای صندوق توسعه ملی تسهیلاتی با نرخ بهره ۱۶ درصد جهت ساخت هتل ارائه خواهد شد.

وی افزود: این طرح که به انعقاد تفاهم نامه منتهی شده است با ارزش، سریع الوصول و با پشتوانه همراه خواهد بود.

سلطانی فر ادامه داد: با این برنامه دولت تا پایان سال ۴۰ هتل نیمه کاره ۴ و ۵ ستاره در کشور که پیشرفت ۱۰ درصدی دارد تا پایان سال در تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: این سازمان در بخش گردشگری از استان البرز آمادگی دارد تا از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی با نرخ ۱۶ درصدد استفاده کند و اگر به جای آن خواستار تسهیلات ریالی نیز باشند این سود با ۶ درصد خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز