خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری البرز:

نانوایی‌های استان البرز رتبه بندی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۶۱۴

در این طرح اگر نانوایی رتبه پایین و غیربهداشتی را کسب کند ممکن است حتی تا مرحله تعطیلی موقت نیز پیش برود و در این زمینه برای آگاهی عمومی رتبه نانوایی ها در معرض دید عموم قرار می گیرد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز از رتبه بندی نانوایی‌های این استان به منظور افزایش سطح کیفیت نان به شهروندان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، مهرداد مظفری با بیان این مطلب در جلسه کارگروه آرد و نان اظهار داشت: بر این اساس نانوایی‌ها با توجه به معیارهای بهداشتی همچون بهداشت فردی، بهسازی محیط، استفاده از مواد اولیه سالم، بهسازی انبار، نگهداری صحیح آرد، داشتن کارت بهداشت و گذراندن دوره‌های آموزش بهداشت اصناف امتیاز گرفته و رتبه بندی می‌شوند.

وی گفت: در این طرح اگر نانوایی رتبه پایین و غیربهداشتی را کسب کند ممکن است حتی تا مرحله تعطیلی موقت نیز پیش برود و در این زمینه برای آگاهی عمومی رتبه نانوایی‌ها در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

این مسئول افزود: با توجه به ضرورت ارایه آموزش‌های تخصصی و عمومی در محل تولید نان به نانوایان و نظارت و ارزیابی بر چگونگی استفاده از مطالب آموزشی در فرآیند تولید نان توسط ناظران کیفی به آن‌ها ارائه شود.

مظفری تصریح کرد: برای جذب مشتری لازم است نان با کیفیت در اختیار مردم قرار بگیرد و کسانی که مرتکب خلاف از جمله کم فروشی، گران فروشی و عدم رعایت نکات بهداشتی می‌شوند با آن‌ها برخورد شود.

وی با بیان اینکه تمام واحدهای نانوایی در سطح استان البرز مشغول ارایه خدمات به شهروندان هستند گفت: واحدهایی که رعایت ساعت کار، بهداشت، کیفیت نان و سایر دستور العمل‌ها و وظایف مربوطه را خوب انجام دهند طی بازید‌هایی که به عمل می‌آید درجه بندی شده و مورد حمایت ویژه قرار خواهند گرفت.

معاون استاندار گفت: اتحادیه نانوایان مسوول پیگیری امور مربوط به نانوایی‌ها است و باید به شکل مستمر و هدفمند در زمینه رفع نقایص نانوایی‌ها چاره اندیشی کنند و هیچ توجیهی در زمینه عدم کیفیت و سایر مسایل مربوط به این حوزه قابل قبول نیست.

به گفته وی ارائه امتیاز به واحدهایی که نکات بهداشتی را رعایت کنند در ارتقای کیفیت نان موثر است.

وی در پایان تصریح کرد: شهروندان در مصرف نان مدیریت داشته باشند و از هر گونه اسراف جلوگیری نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز