خبرگزاری کار ایران

در کرج برگزار شد؛

اولین جشنواره دکتر لیراوی و دومین نکوداشت مدیران برتر و خانواده مهارت آموزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۱۲۶

اولین جشنواره دکتر لیراوی و دومین نکوداشت مدیران برتر و خانواده مهارت آموزی با حضور اعضای کانون انجمن های صنفی کارفرمایی و مدیران آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه‌ای کل کشور در مرکز تربیت مربی کشور مستقر در کرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، اولین جشنواره دکتر لیراوی با حضور اعضای کانون انجمن های صنفی کارفرمایی و مدیران آموزشگاههای آزاد فنی  و حرفه‌ای کل کشور در مرکز تربیت مربی کشور مستقر در کرج برگزار شد که فرزندان مرحوم دکتر لیراوی و تعدادی از همشهریان بوشهری آن مرحوم نیز در این مراسم حضور داشتند. 

عباس لیراوی فرزند ارشد دکتر لیراوی در این مراسم با بیان خاطراتی از پدر خود از برگزارکنندگان این جشنواره تقدیر کرد و گفت که پایه تمام فعالیت‌های پدرش اعتقادات دینی او بود.

وی افزود: پدرم اشتغالزایی را از روستاهای بوشهر شروع کرد و وقت خود را شبانه روز صرف مردم می‌کرد. 

فرزند دکتر لیراوی با اشاره به یادگارهای باقیمانده از فعالیت مهارت آموزی پدرش ادامه داد: ما امروز با یک مرکز علمی کاربردی، دو موسسه آموزش زبان، دو مدرسه آموزش از راه دور، آموزشگاههای فنی حرفه‌ای و مدارسی در شهر بوشهر، میراث‌دار دکتر لیراوی هستیم. همچنین بیش از بیست جلد کتاب از پدر برای ما به ارث مانده است.

دومین نکوداشت مدیران برتر و خانواده مهارت آموزی

سید اسماعیل سید اشرفی رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمایان آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور، با ابراز خرسندی از برگزاری دومین نکوداشت مدیران برتر و خانواده مهارت آموزی، اظهار کرد: شاید این گردهمایی و مشابه آنرا در حوزه آموزشگاه های آزاد تا کنون نداشتیم اما آنچه مهم است اینکه هدف گردهمایی موضوع مهمی است که تا کنون به آن توجه نشده است.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در بخش دولتی و خصوصی و در مجموع خانواده مهارت آموزی کشور به عنوان بزرگترین متولی آموزش های غیر رسمی و تنها متولی آموزش مهارتی در کشور به عنوان یکی از بزرگترین خانواده های آموزشی کشور، شأن و جایگاهی دارد که متاسفانه از آن دور هستیم. جایگاهی که ما خانواده مهارت آموزی در جامعه باید داشته باشیم اما دچار فاصله هستیم.  

سیداشرفی گفت: زبان مهارت آموزی بهترین زبان است چراکه همه مردم به آن نیازمند است. جامعه پویا جوانانی می‌خواهد که دغدغه شغل نداشته باشد و مهارت آموزی می‌تواند به این امر کمک کند.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمایان آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور با یادآوری رونمایی از نشان کانون در اولین همایش نکوداشت، گفت: این نشان بدین معناست که بخش دولتی و بخش آزاد آموزش فنی و حرفه ای قلب مشترک دارند و این قلب واحد پیام ماست لذا نباید هر کدام مسیر خود را طی کند.

وی گفت: درود بر نیروهای مسلح که به سمت مهارت آموزی آمده و به دنبال این است که سربازان دوران آموزش مهارت را طی کنند و اگر کوتاهی کنیم مقصر خواهیم بود.

سیداشرفی تاکید کرد: حیف است درجه های یک نظامی که باعث افتخار ماست بعد از مدت سربازی شغلی داشته باشد که در شان او نیست.

مهارت آموزی رمز موفقیت کسب و کار در کشورمان است

مریم اصلانی، دبیر کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد کشور در این مراسم، ضمن تکریم یاد و خاطره دکتر لیراوی، اظهار داشت: امروز اتفاق خوشایندی برای هیات مدیره رقم خورد که در دومین نکوداشت در حضور آموزشگاه های انجمن‌های صنفی، پیشکسوتان و کانون های صنفی کل کشور هستیم.

اصلانی با تاکید بر لزوم مهارت افزایی در آموزشگاهها، اضافه کرد: مهارت آموزی رمز موفقیت کسب و کار در کشورمان است. 

بودجه برای فنی و حرفه ای هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاریست

حجت الاسلام مرادی دولت آبادی استاد حوزه و دانشگاه و از مدیران جامعه المصطفی در این مراسم اظهار کرد: اگر بخواهیم برای آموزش فنی و حرفه ای چند کلید واژه پیدا کنیم، باید گفت احساس مفید بودن و کارآمد و مانا بودنش در اجتماع و کمک به استعدادیابی و کشف استعدادهای اجتماعی  در کنار توسعه کسب و کار به عنوان بازوی دولت خواهد بود. در این صورت جایی برای مردمی سازی دولت ها ایجاد می شود. جایی برای درآمد پایدار از قشر وسیعی از اجتماع و تبدیل منابع انسانی به سرمایه های انسانی رقم می‌خورد. کسب و کارها و توسعه تولید و مهارت را در پی این فرایند ایجاد کرده و به قله های دانش بشری دست می‌یابد. در نتیجه افزایش و ازدیاد بهره وری از فرهنگ و اقتصاد را رقم می‌زند که تمام این‌ها، جزو کلیدواژه هایی است که با این جملات می توانیم به فنی و حرفه ای اشاره کنیم. 

وی افزود: کیفیت سازی این کمیت بسیار ارزشمند خانواده ١٢هزار نفری آموزشگاه های آزاد در سطح کشور و استانداردسازی آن همراه با نیاز سنجی و تعادل عرضه و تقاضا می‌تواند سطح آموزش فنی و حرفه ای را افزایش و ارتقا دهد. 

حجت الاسلام مرادی دولت آبادی گفت: از بیرون، فنی و حرفه ای یعنی ویترین مهارت در یک کشور که در صنایع، خدمات فنی و مهندسی و فرهنگ می‌تواند موثر باشد. امید که دولتها بدانند و متوجه باشند هر حمایت و بودجه برای فنی و حرفه ای هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری بلند مدت و نتیجه بخش خواهد بود.

با حمایت از سرمایه‌گذار از خروج آن جلوگیری کنیم

عبدالسلام کریمی مشاور ریاست جمهوری و از اساتید اهل سنت ضمن تبریک هفته وحدت به اهمیت مهارت افزایی اشاره کرد و گغت: هدف از آموزش فنی و حرفه ای ایجاد بستر مناسب برای تولید، اشتغال و توسعه اقتصاد کشور است و تلاشگران این حوزه را می‌توان یک جهادگر نامید.

وی با تاکید بر اینکه شرایط و منابع لازم برای تلاشگران مهیا شود، افزود: توسعه اقتصاد کشور در شرایط فعلی از اهمیت زیادی برخوردار است لذا در راستای رفع موانع تولید و اشتغال باید موانع ایجاد سرمایه گذاری برداشته شود.

کریمی تصریح کرد: از خروج سرمایه گذاران جلوگیری شود و اگر مانع شویم در مسیر اهداف دشمن حرکت کرده ایم.

در پایان این همایش از پیشکسوتان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای، آموزشگاههای برتر  صنفی و کانون های آزاد صنفی آموزشگاههای کشور تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز