خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون البرز:

البرز حدود ۴ هزار تعاونی فعال دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۳۹۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سهم ۶/١ همت استان البرز از مشارکت اقتصادی و سرمایه گذاری بخش تعاون در استان خبر داد که از بهمن سال گذشته تا کنون محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالله دارایی در هجدهمین مراسم تقدیر از تعاونی های برتر استان البرز و در جمع مدیران تعاونی های استان البرز، ضمن تبریک هفته تعاونی، اظهار کرد: در تعاونی ها، بخش مردمی که مورد تاکید بوده و دارای ماموریت خاص است در استان البرز با مشارکت عالی فعال است.

وی با اشاره به افتتاح طرح‌های جدید تعاونی سراسر کشور به پهنه تعاون در البرز، اشاره کرد و گفت: سهم امروز مشارکتی و مردم نهاد البرز در بخش تعاون تقویت شده است.

دارایی ادامه داد: سهم مشارکت اقتصادی و سرمایه گذاری بخش تعاون در البرز ۶/١همت است که از بهمن سال گذشته شروع و تا شهریور امسال موفق به رونمایی شد. 

این مدیر البرزی تصریح کرد: استان‌های پهناور سهم بیشتری نسبت به البرز داشتند اما البرز با توجه به وسعت کم موفق شد سهم خوبی از آن خود کند.

دارایی تاکید کرد: از صددرصد مدل مشارکتی مردم و دولت، ٩١درصد سهم، متعلق به مردم و ٩ درصد متعلق به دولت است که در قالب تسهیلات ارائه می‌شود لذا مشارکت مردم حائز اهمیت است. 

مدیر کل تعاون البرز گفت: در البرز بیش از ۴ هزار تعاونی مختلف فعال است. تعاونی ها با تولید و اشتغال، هدف‌گذاری شده. لذا اقتصاد در البرز در بخش سرمایه گذاری و مردم محور در تعاونی دنبال می‌شود.

دارایی تصریح کرد: در دولت سیزدهم دو هدف را دنبال می‌کنیم. اولین اولویت، آسیب شناسی تعاونی هایی که در بخش های مختلف دارای مشکل هستند و رفع مشکل آنها و هدف دوم، تشویق و ترغیب مردم برای تشکیل تعاونی بود که در سنوات اخیر به صورت جدی پیگیری شده است.

وی با عنوان اینکه برای سهم صادرات، باید کار کرد، گفت: نظام تعاون در بخش قانون نیازمند تقویت بیشتر است. ظرفیت قابل توجه در حوزه تولید و اشتغال خانگی در البرز وجود دارد اما ضعفی که وجود دارد سهم فروش و صادرات است لذا حمایت دولت و نمایندگان مجلس لازم است.

وی با اشاره به لزوم توسعه تعاونی در استان، تصریح کرد: در قانون جدید، جایی برای تعاون نداریم و نیازمند مصوبات در این حوزه هستیم.

این برنامه با حضور مسکنی معاون تعاون وزیر کار، دلخوش رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

در پایان این جشنواره، از تعدادی از مدیران تعاونی های موفق در استان البرز، تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز