خبرگزاری کار ایران

با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید؛

مراسم تجلیل از خانواده‌های آزادگان متوفی در استان البرز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۳۹۰

مراسم تجلیل از خانواده‌های آزادگان متوفی استان البرز همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن شهید باهنر مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار استان البرز برگزار شد.

به گزارش ایلنا از البرز، حجت‌الاسلام‌ یوسفعلی شکری در مراسم تجلیل از خانواده‌های آزادگان متوفی استان البرز با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و یاد و خاطر آزادگان متوفی، پس از ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: خودم را از جنس شما می‌دانم و در سال‌های قبل از انقلاب در اسارت بودم. ایثار و ازخودگذشتگی همسران، مادران و خانواده‌های آزادگان در دوران اسارت در نوع خود مثال‌زدنی و بی‌نظیر است، آنان با الگوبرداری از حضرت زینب (س) صبر و استقامت را سرلوحه زندگی خود قراردادند و سال‌ها رنج و دوری از عزیزان خود را با جان‌ودل تحمل کردند و هیچ‌چیزی نتوانست آنها را ناامید کند.

وی افزود: آزادگان ما در دوران اسارت رنج‌ها و سختی‌های زیادی را به لحاظ روحی و روانی متحمل شدند اما هیچ‌گاه از باورهای خود دست نکشیدند و همیشه پایبند انقلاب و آرمان نظام جمهوری اسلامی ماندند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به مجاهدت‌های همسران و مادران شهدا، جانبازان و آزادگان اشاره و تصریح کرد: مادران و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان پای فرزندان خود ایستادند و آنان را تربیت کردند، امروز باید قدردان این عزیزان باشیم، اینان کاری کردند که در نوع خود مثال‌زدنی است و یک تنه تمام بار زندگی را تحمل کردند و در خانه هم نقش مادر و هم نقش پدر را ایفا کردند.

حجت‌الاسلام‌ شکری افزود: زن همیشه در اسلام دارای جایگاهی ویژه است، با نگاهی به حوادث و اتفاقات دینی در تاریخ در می‌یابیم که زن نقش پررنگی در پرورش، تعلیم و تربیت و همچنین ترویج روحیه ایثار و ازخودگذشتگی در فرزندان و همسر خود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان بر لزوم تکریم پدر و مادر تأکید کرد و افزود: در جامعه انسان‌هایی موفق‌تر از دیگران هستند که برای پدر و مادران خود احترام و ارزش قائل باشند، فرزندان ایثارگران باید ایثار و ازخودگذشتگی پدران خود را سرلوحه زندگی قرار داده و خاطرات پدران خود را برای دوستان و هم و نسل‌های خود بیان کنند، باید روحیه ایثار، مقاومت و مجاهدت شهدا، جانبازان و آزادگان ما در جامعه ترویج شود.

سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید نیز در این مراسم بابیان اینکه 26 مردادماه روزی تاریخی است که برای همیشه در حافظه ملت ایران به‌عنوان روزی ارزشمند باقی خواهد ماند، افزود: مقاومت، پایداری و تلاشی که آزادگان در زندان‌های رژیم بعث عراق از خود نشان دادند باعث خلق حماسه‌هایی ماندگار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بابیان اینکه مجاهدت و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس با هیچ کجای دنیا قابل‌مقایسه نیست، تصریح کرد: تاریخ جنگ‌های زیادی به خود دیده که هیچ‌کدام مانند جنگ ایران و عراق نبوده، جنگی که در آن تمام دنیا از شرق تا غرب با کمک به رژیم بعث عراق به دنبال نابودی ملت ایران و ارزش‌های نظام و انقلاب بودند، رمز موفقیت رزمندگان ما در آن دوران روحیه ایثار و ازخودگذشتگی بود که در میدان از خود نشان می‌دادند.

رستمیان در پایان با تبریک 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی به همه ملت ایران، گفت: به نسل امروز پیشنهاد می‌کنم که خاطرات آزادگان را با دقت مطالعه کنند تا پی ببرند که این عزیزان برای اینکه کشور عزیز ما امروز در امنیت و آرامش باشد چه دردها و رنج‌هایی را متحمل شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز