خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر کرج:

دولت باید پول‌هایی را که از سازمان تأمین اجتماعی قرض گرفته پس دهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۱۸۴

دبیر اجرایی خانه کارگر کرج با عنوان اینکه دولت باید پول هایی را که از سازمان تامین اجتماعی قرض گرفته پس دهد،‌ اضافه کرد: منابع تامین اجتماعی کاملا متعلق به کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران است و جامعه کارگری خواستار اجرای مصوبه شورای عالی کار اسفند ماه ۱۴۰۰ مطابق ماده ۹۶ سازمان تامین اجتماعی است.

به گزارش ایلنا از البرز، فرشاد اوجانی در مراسمی که به مناسبت روز بیست و پنجم تیرماه و به مناسبت روز تامین اجتماعی نام گذاری شده است و در جمع اعضای خانه کارگر کرج اظهار کرد: این سازمان حمایتی، سازمانی است که مبنای به وجود آمدنش کمک به تامین حداقل هزینه زندگی خانواده های نیازمند و بی سرپرست و ایجاد زمینه های مناسب برای خودکفایی آنان بوده است.

وی افزود: این عرصه مهم، مسئولیت پذیرشان باعث تسکین و آرامش خاطر معلولین و کاهش دغدغه‌های بیماران، آرامش بازنشستگان، مستمری بگیران و سایر اقشار مردم می گردد.

اوجانی ادامه داد: تامین اجتماعی جزو تنها سازمان هایی است که هیچ ارتباط بودجه ای با دولت نداشته و برای دادن مستمری به بازنشستگانش ریالی از دولت نمی گیرد و عددی که در بودجه گذاشته می شود در واقع صرفا مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت است.

وی با عنوان اینکه دولت باید پول هایی را که از سازمان تامین اجتماعی قرض گرفته پس دهد،‌ اضافه کرد: منابع تامین اجتماعی کاملا متعلق به کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران است در همین راستا جامعه کارگری خواستار اجرای مصوبه شورای عالی کار اسفند ماه ۱۴۰۰ مطابق ماده ۹۶ سازمان تامین اجتماعی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرج تاکید کرد: لازم است باقیمانده مبلغ همسان سازی سال ۱۴۰۰ میزان ۲۵٪ بر طبق احکام صادره در سال قبل باشد و همچنین همسان سازی حقوق مستمری بگیران و شاغلان با عنایت به اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۱ به ویژه پرداخت دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی مد نظر خواهد بود و این مهم به استناد بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم به تناسب زمان برقراری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز