خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان البرز:

با باشگاه‌های متخلف به جد برخورد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۷۶

طبق قانون هیچ یک از اماکن ورزشی مجاز به توزیع و تجویز دارو مکمل نیستند و بر اساس قانون تجویز این امر بر عهده پزشک و تهیه دارو از داروخانه‌ها باید صورت پذیرد. / سال گذشته حدود ۱۰ باشگاه نیز در این زمینه پلمپ شدند.

ایلنا: رئیس هیات پزشکی ورزشی استان البرز از برخورد جدی و بدون اغماض با باشگاه‌های متخلف استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، اشکان اردیبهشت در خصوص نظارت و بازرسی بر کار سالن‌های ورزشی استان اظهار داشت: از حدود سه سال گذشته ستادی با عنوان ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی تشکیل شد که پیرو نامه وزارت خانه بعد از تشکیل ستاد بر اساس همین موضوع عضو کمیسیون ماده ۱۵ استان شده و در ۲ بخش فعالیت‌های خود را آغاز کردیم.

اردیبهشت ادامه داد: بازدید از سالن‌های سطح استان و بازدیدهای مربوط به کمیسیون ماده ۵ هر دو در این زمینه انجام شد که طی این بازدید‌ها علاوه بر آمارگیری از تمامی اماکن ورزشی عضویت در کمیته خدمات درمانی ورزشکاران شاغل در باشگاه‌ها(بیمه ورزشی) و بحثعدم عرضه و تبلیغ دارو و مکمل‌ها از جمله موضوعاتی است که هم چنان دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: طبق قانون هیچ یک از اماکن ورزشی مجاز به توزیع و تجویز دارو مکمل نیستند و بر اساس قانون تجویز این امر بر عهده پزشک و تهیه دارو از داروخانه‌ها باید صورت پذیرد.

اردیبهشت تصریح کرد: در این راستا هر باشگاهی که متقاضی تمدید یا صدور مجوز است قطعا باید این تاییدیه را از هیات پزشکی - ورزشی در این ۲ زمینه کسب کند.

وی اعلام کرد: در ۶ ماهه اخیر ۲ هزار و ۱۲۷ بازدید از باشگاه‌های استان انجام شده و سال گذشته نیز حدود ۲۵۰ مورد بازرسی کمیسیون ماده ۵ انجام شد که در مرحله اول حدود ۱۳۰ باشگاه نتوانستند تاییدیه لازم را از ما کسب کنند.

وی ادامه داد: با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان استان هیچ گونه اغماضی در این زمینه صورت نپذیرفته و هیچ گونه کوتاهی در این زمینه نمی‌پذیریم.

رئیس هیات پزشکی - ورزشی استان در ادامه افزود: سال گذشته حدود ۱۰ باشگاه نیز در این زمینه پلمپ شدند.

وی با بیان این مهم که برای کاهش آسیب‌ها در این زمینه آموزش را محور امور خود قرار داده‌ایم، گفت: در این زمینه تقریبا هر ساله حدود ۳ دوره آموزشی برگزار می‌شود و آخرین همایش در این زمینه ۴ مهرماه سال جاری برگزار شد.

این مسئول در زمینه بیمه ورزشی ورزشکاران نیز گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف و یا دریافت وجه اضافه با متخلفین برخوردهای قانونی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: هر باشگاهی در طول سال ۳ الی ۴ بار مورد بازدید قرار می‌گیرد و موارد لازم در این زمینه مورد بررسی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز