خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی استانداری البرز:

وضعیت آرد و نان البرز در کارگروهی تخصصی بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۷۶

اقتصادی شدن کسب و کار واحدهای نانوایی منجر به بهبود کیفیت می‌شود. / تمرکز برنامه‌ریزی‌ها در جهت تولید نان صنعتی باید باشد.

ایلنا: معاون برنامه ریزی استانداری البرز بر تسریع در تعیین تکلیف واحدهای غیرمجاز نانوایی در سطح استان تاکید کرد و گفت: ساماندهی و تعیین تکلیف واحدهای غیرمجاز و فاقد پروانه فعالیت در بازه زمانی ۱۰ روزه در دستور کار دستگاه های ذیربط قرار گیرد تا نتایج آن برای اتخاذ تدابیر و ارائه راهکارهای مناسب در جلسه آتی شورا مطرح شود.

به گزارش ایلنا در کرج، مهرداد مظفری با بیان این مطلب در جلسه شورای آرد و نان استان البرز اظهار داشت: بررسی و احصاء آماری به منظور شناسایی فراوانی تخلفات صورت گرفته از سوی واحدهای مجاز و غیرمجاز نانوایی می تواند کارشناسان امر را در ارائه راهکارهای مناسب یاری دهد.

بررسی وضعیت آرد و نان البرز در کارگروهی تخصصی از دیگر محورهایی بود که معاون برنامه ریزی استانداری البرز بر آن تاکید کرد. وی در این رابطه خاطر نشان کرد: بررسی وضعیت فعلی آرد و نان، راهبردهای بهبود و ارتقای کیفیت نان و… از جمله مواردی است که باید در این کارگروه تخصصی از چرخه تولید تا مصرف به صورت کارشناسی بررسی شود.

وی یادآور شد: در کنار برخی مؤلفه ها، شاخص هایی نیز وجود دارد که باید با بررسی کارشناسانه راهکارهای عملیاتی برای آن اتخاذ شود.

معاون برنامه ریزی استانداری البرز در ادامه، اقتصادی شدن کسب و کار واحدهای صنفی نانوایی را محور سخنان خود قرار داد و گفت: شناسایی نقاط ضعف و قوت واحدهای صنفی نان در سطح استان عامل بسیار مهمی است که می تواند علاوه بر افزایش کیفیت به سود اقتصادی نیز منجر شده و رقابت را در میان فعالان این حوزه افزایش دهد.

وی با انتقاد از چرخه معیوب تولید نان تصریح کرد: نانی که در حاضر به دست مردم می رسد نانی با کیفیت مناسب نیست. این مهم نیز دلایل متعددی دارد که در این کارگروه تخصصی باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد تا دلایل آن با ارائه راهکارهای مناسب به سمت علمیاتی شدن پیش برود.

حرکت به سوی تولید نان صنعتی از جمله راهکارهایی بود که مظفری در این جلسه بر آن تاکید کرد. وی در این رابطه افزود: مواردی که در طول این سال ها از سوی دستگاه های متولی به عنوان محاسن و معایب نان مطرح شده همگی راهکارهای کوتاه مدت است. در حالی که نباید از نظر دور داشت که صنعتی شدن تولید نان راهکاری است که می تواند علاوه بر صرفه اقتصادی برای تولید کنندگان، بسیاری از معضلات فعلی را برطرف کند.

این مسئول تحقق این مهم را نیازمند فرهنگ سازی در میان آحاد مختلف مردم به ویژه از سوی رسانه های گروهی عنوان کرد و گفت: باید با فرهنگ سازی میان آحاد مختلف مردم فرهنگ خرید نان گرم بی کیفیت را جایگزین خرید نان سرد باکیفیت کرد. این رویکرد در سایر حوزه ها از جمله تهیه و تولید مرغ نیز مورد راستی آزمایی قرار گرفت که خوشبختانه نتیجه مطلوبی نیز در پی داشت.

گفتنی است اعمال سیاست های تشویقی به منظور ترغیب واحدهای نانوایی سطح استان البرز، افزایش نظارت ها در جهت تولید نان باکیفیت، رعایت آیتم های مختلف همچون؛ نصب قیمت در واحدهای نانوایی و در معرض دید مردم، رعایت نکات بهداشتی، برخورد و اعمال قانون با واحدهای کم فروش، گران فروش و…، تعیین متولی مشخص برای حوزه نان، ارائه تسهیلات لازم در جهت خریداری ماشین آلات پخت نان از دیگر مواردی بود که در این جلسه از سوی مسئولان دستگاه های مختلف مطرح و به تصویب رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز