خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولین کشوری و استانی؛

ساختمان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان البرز افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۸۵۹

با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ساختمان جدید اداره کل ثبت اسناد و املاک در استان البرز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، ذبیح الله خداییان امروز در مراسم افتتاح ساختمان اداره کل ثبت اسناد و املاک البرز که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: طرح ملی تحول قوه قضائیه با عنوان کاداستر، زمینه مدیریت زمین را در کشور فراهم کرده است.

وی افزود: این طرح علاوه بر جلوگیری از تجاوز اراضی ملی، دولتی و منابع طبیعی از ایجاد مشکلاتی که منجربه اختلافات ملکی می شود، پیشگیری می‌کند.

خداییان با اشاره به وسعت ۱۵۰ میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی از کل مساحت ۱۶۲ میلیون هکتاری کشور، تصریح کرد: با طرح کاداستر در طول چهار دهه گذشته ۲۴ میلیون هکتار از اراضی در این زمینه تثبیت و برای ۱۱ میلیون  هکتار نیز سند مالکیت صادر شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با عنوان اینکه ۶۴میلیون هکتار از اراضی تثبیت و برای ۵۴ میلیون هکتار از اراضی سند صادر شده است، اضافه کرد: براساس گزارش ها در استان البرز نیز با مساحت ۵۱۷ هزار هکتار اقدامات لازم برای ۳۷۴ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی انجام شده است.

خداییان گفت: تمام اراضی ملی البرز در این زمینه تثبیت شده و همکاری خوبی از سوی استانداری و دادگستری استان شاهد بودیم .

وی تاکید کرد: طرح کاداستر یک طرح ملی است که با اجرای آن ابعاد زمین براساس طول و عرض جغرافیایی محاسبه شده و طی حوادث طبیعی، تغییر نمی کند.

خداییان با عنوان اینکه این محاسبه ابعاد زمین مانع از بروز اختلافات ملی و محلی می شود، افزود: این طرح مهم لازمه توسعه در بخش های مختلف کشور است که البرز جز استان های پیشرو است.

معاون قضایی کشور ادامه داد: اجرای طرح کاداستر اراضی دولتی مستلزم همکاری دستگاه های اجرایی است که با تعامل و همراهی دستگاه های دولتی، مدیران و مسئولان در کشور خواهند توانست زمین را در کشور مدیریت کنند.

شهریار کناروند، مدیرکل ثبت اسناد و املاک البرز در این مراسم، گفت: عملیات اجرایی و احداث ساختمان جدید ثبت اسناد البرز از سال ۹۸ با زیربنای ۵ هزار و ۸۰۰ مترمربع شروع شد و در تامین بودجه احداث از همراهی استانداری البرز بهره مند شدیم.

به گفته کناروند  با تسریع در تجهیز و امکانات لازم در این ساختمان شاهد خدمات دهی و ثبت اسناد و املاک مراجعین البرزی در ساختمان جدید خواهیم بود.

انتهای پیام/
معصومه امین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز