خبرگزاری کار ایران

اسلامی:

اطلاعات سامانه جامع املاک و اسکان در حال تکمیل است/ یک و نیم میلیون مالک راستی آزمایی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۱۳۰

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اطلاعات سامانه جامع املاک و اسکان در حال تکمیل است از ارسال پیامک به یک و نیم میلیون مالک که دارای بیش از یک واحد مسکونی هستند خبر داد و گفت: قانون اخذ مالیات از خانه های خالی تکمیل‌ و تقلیل شود تا قابلیت اجرایی پیدا کند و موثر واقع شود.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه کمیسیون‌های تخصصی مجلس به خبرنگاران، گفت: یکی از تکالیف قانونی وزارت راه و شهرسازی این بود که سامانه جامع املاک و اسکان را ایجاد و راه اندازی کند و فرصتی را برای سازمان امور مالیاتی به وجود آورد تا سازمان امور مالیاتی بتواند نسبت به اخذ مالیات از خانه‌های خالی اقدام کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با تلاش گسترده، بهمن ماه سال۹۸ از سامانه جامع املاک و اسکان رونمایی شد، افزود: برای آنکه اطلاعات موردنیاز در سامانه بارگذاری شود هماهنگی های لازم با تمامی دستگاه ها انجام شده است. هم اکنون به مرحله ای رسیده ایم که یک و نیم میلیون مالکی که بیش از یک  واحد مسکونی دارند، شناسایی شده اند و برای آنها پیامکی ارسال شده است تا در اینباره راستی آزمایی انجام شود.

اسلامی ادامه داد: امیدواریم مالکانی که بیش از یک واحد مسکونی دارند و پیامک دریافت کرده اند، سریعتر پاسخ به پیامک‌ها را بدهند و  بتوانیم فاز راستی آزمایی را پشت سر بگذاریم و سازمان امور مالیاتی بتواند بر اساس مفاد قانونی روی آن کار کند.

عضو کابینه دولت دوازدهم در خصوص دیگر مباحث مطرح شده در کمیسیون تخصص مجلس، توضیح داد: در کمیسیون بحث این بود که قانون اخذ مالیات از خانه های خالی تکمیل‌ و تقلیل شود تا قابلیت اجرایی پیدا کند و موثر واقع شود.

اسلامی تصریح کرد: هدف از اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی این است که سرمایه راکد نماند و در سوداگری قرار نگیرد و مسکن از کالای سرمایه‌ای خارج شود. سیاستگذاری شده تا با این روش ها بتوانیم بازار را آرام کنیم و عرضه مسکن فراوانی پیدا کند و بتوانیم تاثیری در پیشبرد عرضه مسکن برای مردم داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز