خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

ارائه لیست نهایی خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی تا ۱۵ روز دیگر

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۸۰۹

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: لیست نهایی خانه‌های تا 15 روز دیگر به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌شود و همان طور که وعده داده بودیم در تابستان امسال این قانون به اجرا خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در مراسم اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی با بیان اینکه مالیات ستانی از خانه‌های خالی نه تنها از تکالیف قانون بلکه یکی از ضرورت‌های برنامه‌ریزی در کشور است گفت: باید بر اساس اطلاعات واقعی حرکت کنیم و بتوانیم از تهاجم سرمایه به مسکن و تولید ثروت‌های بالا و حسب سرمایه در این بازار جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: از سه سال قبل از ورود بنده به وزارت راه و شهرسازی با اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی مواجه بودیم که در بهمن ماه سال گذشته توانستیم از سامانه اسکان و الاک رونمایی کنیم و بتوانیم از این طریق مطالبات سنگین مردمی برای مالیات ستانی از خانه‌های خالی را پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: 165 دستگاه در اجرای مالیات بر خانه‌های خالی و ارائه اطلاعات نقش ایفا می‌کنند اظهار داشت: بهمن ماه سال گذشته که این سامانه رونمایی شد با این مشکل مواجه شدیم که برخی از دستگاه‌ها امکان ارائه اطلاعات بدون اذن دولت را نداشتند و از آن زمان نسبت به دریافت مجوز برای ارائه اطلاعات اقدام کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این سامانه بانک اطلاعاتی قابل استنادی است که تمام اطلاعات واحدهای مسکونی و شناسایی آنها در این سامانه آمده است.

وی از شناسایی دو میلیون و 700 هزار خانه خالی در کشور خبر داد و گفت: لیست نهایی خانه‌های تا 15 روز دیگر به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌شود و همان طور که وعده داده بودیم در تابستان امسال این قانون به اجرا خواهد رسید.

اسلامی اظهار داشت: نکته حائز اهمیت این است که تمام افراد دارای خانه‌های خالی و پروژه‌های نیمه تمام می‌توانند وارد پروژه مسکن ملی شوند و به ازای آن به این افراد زمین شهری مرغوب ارائه خواهیم کرد که در این صورت تامین مالی و جریان ساخت و ساز مسکن مستمر و مداوم خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز