خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مقامات رسمی ابهامات قرارداد ایران و چین را برطرف کنند/ همکاری در تمام امور توجیه‌ناپذیر است/ مبادله با یوآن هزینه‌بر خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۷۴۳

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: در این گونه قراردادها باید امتیازات و مزیت‌های هر کشوری در نظر گرفته شود و صرف اینکه همکاری در تمام امور باشد توجیه‌ناپذیر است و باید سطح همکاری‌ها مثلا در حوزه تکنولوژی مشخص باشد.

فریال مستوفی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد قرارداد 25 ساله ایران و چین اظهار داشت: البته در مورد سند همکاری منتشر شده با اطمینان نمی‌توان صحبت کرد چون جزئیات آن از سوی مقامات رسمی کشور مطرح نشده است. از همین رو نمی‌توانیم درباره مفاد آ‌ن اظهارنظر کنیم اما اصولا همکاری با هر کشوری به نفع ما است و چین نیز از این قاعده مستثنی نیست اما باید هر قراردادی برد – برد بوده و به نفع یک طرف نباشد.

وی ادامه داد: وقتی این همه شک و شبهه در مورد جزئیات این سند چشم انداز مطرح است مقامات رسمی باید این ابهامات را برطرف کرده و به صورت رسمی اعلام کنند آن موقع می‌توانیم روی جزئیات این سند صحبت کنیم.

عضو اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این سوال که اگر در این سند از یوآن به عنوان ارز مبادله استفاده شود چه تاثیری می‌تواند داشته باشد گفت: باید توجه داشت یوآن تنها پول رایج در چین است و در سایر کشورها استفاده اندکی دارد بنابراین در صورت صحت این موضوع مسلما ما مجبور خواهیم بود کالاهایی که با یوآن معامله می‌شوند خریداری کنیم و یا یوآن را به ارزهای معتبر دیگر تبدیل کنیم که آن نیز برای ما هزینه‌بر است.

وی تصریح کرد: در هر قراردادی باید شرایط کشور را در نظر بگیریم ما نمی‌توانیم بر روی فرضیات صحبت کنیم و همچنین در این گونه قراردادها باید امتیازات و مزیت‌های هر کشوری در نظر گرفته شود و صرف اینکه همکاری در تمام امور باشد توجیه‌ناپذیر است و باید سطح همکاری‌ها مثلا در حوزه تکنولوژی مشخص باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز