خبرگزاری کار ایران

اردکانیان:

امسال ۵ هزار میلیارد تومان طرح با اتکا به سرمایه داخلی افتتاح می‌شود/ آغاز تهاتر نفت با مطالبات

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۶۴۶

وزیر نیرو درباره وصول مطالبات از مسیر تهاتر با نفت گفت: کارهای خوبی در این زمینه آغاز کردیم و اشتیاق فراوانی در بین طلبکاران وجود دارد که حداقل بخشی از طلب را با استفاده از مکانیزم تهاتر نفت تسویه کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا اردکانیان در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه وزارت نیرو از جمله دستگاه‌هایی است که بخش قابل توجهی از  آنچه بعنوان دستاورد و اجرای پروژه‌ها به مردم اعلام می‌کند به اتکای سرمایه‌های داخلی است، اظهار داشت:  به عنوان مثال در پویش هر هفته- الف-ب-ایران 60 درصد سرمایه‌گذاری‌ها که سال گذشته ظرف 6 ماه 33 هزار و 453 میلیارد تومان طرح افتتاح شد.

وی افزود: ما هم از فرصت‌های قانونی در این بخش استفاده می‌کنیم و هم در کار تنوع‌بخشی به منابع مالی به اندازه‌ای متبحر شده‌ایم  بنابراین باید پرسید که چگونه در شرایط سخت تحریم و محدودیت منابع دولتی و کاهش صادرات نفت پارسال 33 هزار میلیارد تومان و امسال 5 هزار میلیارد تومان طرح افتتاح می‌کنیم. به این ترتیب با اتکا به سرمایه داخلی حتی اگر مضیقه‌ها هم رفع شود عدم اتکا به درآمدهای نفتی نهادینه می‌شود. 

وزیر نیرو درباره وصول مطالبات از مسیر تهاتر با نفت گفت: کارهای خوبی در این زمینه آغاز کردیم و اشتیاق فراوانی در بین طلبکاران وجود دارد که حداقل بخشی از طلب را با استفاده از مکانیزم تهاتر نفت تسویه کنند. البته ضوابط و شرایط وزارت نفت هم مهم است و قطعا آنچه را مصلحت می‌دانند در چارچوب کلی سیاست‌های دولت مدنظر قرار می‌دهند. 

وی ابراز امیدواری کرد که امسال از این سازوکار استفاده شده و این مسیر باز شود، البته ممکن است این افراد شخصا توان صادرات نداشته باشند، ولی به لحاظ ظرفیت‌هایی که دارند می تواند از مجموعه‌هایی که دارای اهلیت این کار هستند، استفاده کنند.

اردکانیان درباره تغییر ساعت کار ادارات گفت: یکی از عواید شرایط کرونا استقرار ساعت کاری تا حدی است که ما بهره‌مند هستیم، بنده با وزیر کشور مذاکراتی داشته‌ام، امروز نیز به این مسائل پرداخته می‌شود اگر نیاز به تصمیم در سطح کشور باشد با رعایت چارچوب قانونی اعمال و اگر استانی باشد به صورت موردی عمل می‌شود که در روزهای آینده اعلام می‌شود.

وی درباره تبدیل نیروگاه‌ها به سیکل ترکیبی بیان کرد: امیدواریم از سازوکاری برای تبدیل 7500 مگاوت نیروگاه سیکل ترکیبی استفاده کنیم، مذاکرات خوبی در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در این زمینه آغاز شده و همکاری خوبی هم از سوی برنامه و بودجه صورت گرفته که امیدواریم امسال اتفاقات خوبی رقم بخورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز