خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مستضعفان:

استان لرستان را در تامین برق خودکفا می‌کنیم/ بدهی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی وزارت نیرو به بنیاد

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۶۳۷

رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: قرار بر این است که بخشی از طلب ما از وزارت نیرو در اختیار مپنا قرار بگیرد و وزارت نیرو این مطالبات را به مپنا پرداخت کند و شرکت مپنا هم با این پول بخش عمده توربین‌سازی را انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز فتاح در مراسم تفاهمنامه سه‌جانبه برای توسعه نیروگاه خرم‌آباد با بیان اینکه در سال 1400 یک واحد بخار از این نیروگاه وارد مدار می‌شود، گفت: ظرفیت نیروگاه خرم‌آباد به 500 مگاوات می‌رسد اما میزان مصرف استان لرستان بیش از 600 مگاوات است. بنابراین ظرفیت موجود کفاف برق‌رسانی به تمام استان را نمی‌دهد.

وی افزود: از این رو وارد تفاهم سه‌جانبه با مپنا و وزارت نیرو شدیم تا توسعه نیروگاه خرم‌آباد به اجرا برسد که امروز تفاهمنامه احداث فاز دوم نیروگاه خرم‌آباد با ظرفیت 500 مگاوات جدید منعقد می‌شود و از این رو ظرفیت سیکل ترکیبی خرم‌آباد به 1000 مگاوات می‌رسد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بنیاد در این پروژه سرمایه‌گذار است، اظهار داشت: مپنا سازنده توربین و احداث کننده است و وزارت نیرو هم به عنوان مالک صنعت نیرو حضور دارد و خرید تضمینی برق را برعهده خواهد داشت.

فتاح با بیان اینکه افتخار می‌کنم این پروژه برای استان لرستان که شایسته خدمت‌رسانی است و به اجرا می‌رسد، گفت: تا پایان سال 1400 استان لرستان از نظر تامین برق خودکفا می‌شود و حتی امکان برق‌رسانی به سایر استان‌ها هم ایجاد خواهد شد.

وی از سرمایه‌گذاری 7000 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در این پروژه خبر داد و گفت: در فاز اول 2500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردیم. تا پایان سال آینده هم 1700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد. مجموع سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان برای این نیروگاه به 7000 میلیارد تومان می‌رسد.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه برای ساخت نیروگاه‌ها معطل تحریم نمی‌شویم، گفت: توربین‌های فاز جدید توان تولید بیشتری از توربین‌های فاز قبلی دارند و فاز دوم را به سرعت به اجرا می‌رسانیم.

فتاح با تاکید بر اینکه وزارت نیرو 1000 میلیارد تومان به بنیاد مستضعفان بدهکار است، گفت: طبق این تفاهمنامه، قرار بر این است که بخشی از طلب ما از وزارت نیرو در اختیار مپنا قرار بگیرد و وزارت نیرو این مطالبات را به مپنا پرداخت کند و شرکت مپنا هم با این پول بخش عمده توربین‌سازی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز