خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری از ۲۰۰ پروژه ملی تا سال ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۴۱۶

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بهره‌برداری از 200 پروژه بزرگ صنعتی، معدنی و بازرگانی تا سال 1400 در قالب پویش هفتگی (تولید مستمر – اشتغال مؤثر – صادرات پایدار) هدف گذاری شده است.

به گزارش ایلنا، سعید زرندی افزود: برای راه‌اندازی این پروژه‌های ملی از حدود 169 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بهره‌برداری خواهد شد و با افتتاح این طرح‌ها برای نزدیک به 41 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.
 
معاون طرح و برنامه گفت: به لحاظ تعداد طرح‌ها، استان کرمان با 26 پروژه و به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری استان خوزستان با نزدیک به 36 هزار میلیارد تومان، بیشترین سهم را در کشور دارا می‌باشند.
 
وی افزود: این 200 طرح که دارای شاخص‌هایی چون تکمیل زنجیره ارزش، کاهش واردات، صادراتی بودن، استفاده از فناوری و کمک به رفع محرومیت شناسایی شده و به عنوان پروژه‌های ملی انتخاب شده اند.
 
معاون طرح و برنامه تأکید کرد: برای این طرح ها، پایش، پیگیری و رفع مشکلات احتمالی تا زمان تکمیل، راه‌اندازی و بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری انجام شده، به صورت منظم انجام خواهد شد.
 
زرندی همچنین گفت: در حال حاضر 12 هزار و 500 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد وجود دارد که 6 هزار فقره از آنها در زمره صنایع پیشران و اولویت‌دار است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز