خبرگزاری کار ایران

مدیر پالایشگاه هفتم پارس جنوبی در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت تولید پالایشگاه فازهای ۱۷ و ۱۸

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۱۳۲

پالایشگاه هفتم پارس جنوبی در حال تکمیل شدن است و مجتمع گاز پارس جنوبی در کنار انجام تکمیل واحدهای مختلف، اقدامات مناسبی در راستای بهبود کمی و کیفی تولیدات فازهای 17 و 18 نیز در برنامه دارد.

حسن اسعدی؛ مدیر پالایشگاه هفتم پارس جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا اظهار داشت: بر اساس مأموریت مجتمع گاز پارس جنوبی و در راستای ارزش‌آفرینی پایدار در بالاترین سطح ممکن از مخزن گازی مشترک؛ پالایشگاه هفتم در سال جاری اقدامات مهمی در راستای تولید پایدار در برنامه‌ دارد.

وی افزود: مطالعات افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه از 5 درصد به 10 درصد و تست میدانی در هر چهار ردیف گازی و احدهای پایین دستی و همچنین کنترل هدر رفت‌ها از جمله فلرینگ غیر نرمال را دستور کار داریم و برنامه‌ها تدوین شده و در حال پیگیری و اجرا است.

اسعدی در ادامه به اولویت‌های اصلی پالایشگاه هفتم اشاره کرد و گفت: انجام تعمیرات دوره‌ای سطح B سه دستگاه از توربوکمپرسورهای صادرات، انجام تعمیرات و عملیاتی نمودن دو دستگاه توربوکمپرسور از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌رو در فازهای 17 و 18 است.

وی افزود: راه‌اندازی سه دستگاه کمپرسور off gas که از فعالیت‌های باقی مانده طرح بوده، در کارگروه‌های تخصصی پالایشگاه در حال اجرا است و واحدهای بازیافت گوگرد در فاز 18  شامل AGE ؛ TGTU و دو واحد Claus و همچنین TGTU فاز 17 نیز در سال جاری راه‌اندازی می‌شوند.

این مدیر پالایشگاهی خاطرنشان کرد: میزان گوگرد تولیدی پالایشگاه نیز در سال گذشته حدود 74 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز