خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

رشد ۱۴۳ درصدی تولید واگن در داخل کشور/ رکورد حمل روزانه بار در شبکه ریلی شکسته شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۳۳۹

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ارزش ریالی این تولیدات 125 میلیارد تومان است، اظهار داشت: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 143 درصدی داشته است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سعید رسولی در مراسم بهره‌برداری از 56 دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل با بیان اینکه علیرغم اینکه در ایام شیوع کرونا فعالیت‌های اقتصادی با رکود مواجه بود اما با همکاری شرکت‌های سرمایه‌گذاری و کارخانجات تولید موفق به ساخت 56 دستگاه انواع ناوگان ریلی شدیم که تمام این ناوگان ساخت شرکت‌های داخلی هستند.

وی ادامه داد: از این 56 دستگاه ناوگان ریلی 4 دستگاه لکوموتیو، 50 دستگاه ناوگان باری و 2 دستگاه واگن مسافری هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ارزش ریالی این تولیدات 125 میلیارد تومان است، اظهار داشت: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 143 درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با همکاری سازمان برنامه‌ و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و بانک‌های عامل کارخانجات تولیدی و شرکت‌های بهره‌برداری ماحصل تلاش ما این بود که در دومین ماه از سال جهش تولید 56 دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل به بهره‌برداری رسید که این می‌تواند نویدبخش سال پرتولید باشد.

رسولی ادامه داد: شرکت‌های سازنده این ناوگان ریلی مپنالکوموتیو، واگن پارس و فولاد درخشان بودند. همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی، شرکت رجا و توکاریل از جمله شرکت‌های بهره‌بردار این ناوگان‌ بودند.

وی افزود: خوشبختانه 7 اردیبهشت ماه سال جاری رکورد حمل روزانه بار از طریق ریل شکسته شد و به 132 تن کیلومتر بار رسید.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 5.1 میلیون تن بار از طریق راه‌آهن جابه‌جا شد که رشد 4 درصدی در تناژ و 15 درصدی در تن کیلومتر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشت.

رسولی با اشاره به رشد 8 برابری حمل گندم در کشور گفت: 168 هزار تن گندم جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 8 برابری داشت که جا دارد از بنادر و دریانوردی بابت همکاری‌های انجام شده تشکر کنم.

وی با بیان اینکه فروردین ماه سال جاری 168 هزار تن بار جدید جذب کردیم، گفت: همچنین در بخش صادرات و واردات خوشبختانه رشد 151 درصدی را داشتیم، این رشد در حالی است که در شرایط خاص رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار داشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز