خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در نشست با معاون اول رییس‌جمهور:

کپرنشینی برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران خاتمه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۴۸۰

وزیر راه و شهرسازی در نشست با معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به تلاش شبانه‌روزی این وزارتخانه از ابتدای بحران کرونا در کشور گفت: عوامل لجستیکی این وزارتخانه نقش پررنگی در تامین کالاهای اساسی و بازگرداندن اتباع ایرانی به کشور داشته‌اند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور روز سه‌شنبه، دوم اردیبهشت‌ماه با حضور در وزارت راه و شهرسازی با محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

اسلامی در بخشی از این جلسه به بخشی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی از ابتدای بحران کرونا اشاره کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی طیف گسترده و وسیعی از مسوولیت‌ها و ماموریت‌ها را عهده‌دار است که نقش مستقیم و پررنگی در زندگی مردم دارد.

او افزود: بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی به‌صورت یک منظومه به‌هم پیوسته در تلاش هستند و می‌توان گفت این وزارتخانه از معدود وزارتخانه‌هایی است که عناصر آن در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و بدون تعطیلی فعال هستند و ایفای نقش می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره سپرده شدن مسوولیت کمیته حمل و نقل ستاد ملی مبارزه با کرونا به وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: همکاران ما از ابتدای این بحران به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت کردند و لحظه‌ای نشد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کالا، خدمت یا مسوولیتی را از ما مطالبه کند و با وجود شرایط سختی که در آن به سر می‌بریم، پس از چند ساعت به آن دست پیدا نکند.

او بیان کرد: عوامل لجستیکی در این مدت با همدلی، همکاری و هماهنگی در زمینه‌های مختلف از جمله برگرداندن ایرانی‌های خارج از کشور به میهن و انتقال بار و کالاهای اضطراری مورد نیاز کشور، نقش خود را به درستی ایفا کردند.

عضو کابینه دولت دوازدهم در بخش دیگری از این نشست در خصوص اقدامات این وزارتخانه در بافت‌های فرسوده از تمرکز این وزارتخانه بر احیا و نوسازی این بافت‌ها خبر داد و گفت: در این خصوص ۲۴ هزار واحد به صورت خودمالک و با استفاده از تسهیلات بازآفرینی و ۴۵ هزار واحد در قالب بارگذاری مسکن در املاک متعلق به شرکت بازآفرینی شهری ایران ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواسته‌ایم در موضوع حاشیه‌نشینی در چابهار ورود کنند و برنامه‌های ساخت مسکن در ۱۲۰۰ هکتار از محلات این شهر را دنبال کند تا به موضوع کپرنشینی در این منطقه خاتمه دهیم تا چهره کپر برای نخستین بار در جمهوری اسلامی ایران زدوده شود. خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به این منظور اقدامات لازم را آغاز و طراحی‌ها را انجام داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز