خبرگزاری کار ایران

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران:

تهدید کرونا را به فرصت جدیدی برای صادرات تبدیل می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۷۹۱

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: کرونا علاوه بر تهدیدی که برای اقتصاد و تجارت خارجی ایجاد کرد، یک فرصت ویژه و درخشان نیز برای توسعه صادرات خدمات به وجود آورد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، حمید زادبوم با بیان اینکه ویروس کرونا بر اقتصاد جهان و تجارت بین‌الملل تأثیرگذار بوده و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست، افزود: در این شرایط باید به فرصت‌های پیش آمده توجه بیشتری کنیم و صادرات را از مسیرهای جدید و خلاق‌ پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه حجم صادرات خدمات در دنیا حدود ۶ هزار میلیارد دلار است، عنوان کرد: این فرصت می‌تواند به ما کمک کند تا سهم ایران از صادرات خدمات از جمله خدمات فنی و مهندسی و آی سی تی را افزایش دهیم.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر اینکه بخش خدمات می‌تواند پیشتاز صادرات باشد، گفت: تمرکز ما در صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه و شرکای تجاری مانند هند و چین است.

زادبوم بیان کرد: اقتصاد کشور در حال حاضر تحت تاثیر تحریم‌ها است و بخشی از آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا نیز اجتناب‌ناپذیر است، اما می‌توانیم با اقدامات به موقع و با همکاری دستگاه‌های ذیربط از بخش بزرگی از آسیب‌ها پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز