خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

مشکل تامین الکل داریم/ بروکراسی دست و پای ما را بسته است

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۸۵۰

رییس انجمن تولیدکنندگان مواد شوینده و بهداشتی اظهار داشت: اکنون دغدغه اصلی ما همین تامین الکل و بورکراسی‌های اداری آن است که اجازه افزایش ظرفیت را از ما گرفته است.

بختیار علم بیگی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص آخرین وضعیت تولیدکنندگان مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده گفت: با توجه به جلسه‌ای که اعضای انجمن با وزیر صمت و سخنگوی داشتند مقرر شد اعضا با تمام ظرفیت و در سه شیفت اقدام به تولید مواد شوینده و ضدعفونی کنند و حتی اگر واحدی این تولیدات را نداشت خط خود را در جهت تامین و تولید این مواد قرار دهد. 

وی ادامه داد: پایه این محصولات الکل است و چون الکل مصرفی از نوع ایزوپروپیل و الکل سفید است مصرف خوراکی نیز دارد پس حساسیت ویژه‌ای بر توزیع آن وجود دارد همین حساسیت باعث شده که واحدها نوبتی و طی مراحل و بوروکراسی‌های خاصی ا ین مواد را تهیه کنند.

علم بیگی ادامه داد: هر واحد دارای سهمیه مشخحصی است، مشکل این است که تامین کننده می‌گوید من درخواست شما که بر فرض 40 تن است را می‌دهم و در سیستم این موضوع ثبت می‌شود و تولیدکننده دیگر نمی‌تواند از جای دیگر الکل تهیه کند اما تامین کننده که اکثرا دولتی هستند روزانه یک تا دو تن تحویل می‌دهند و حتی اگر کارخانه ظرفیت خود را بالا ببرد الکلی وجود ندارد تا مواد بیشتری تولید کند.

وی افزود: اکنون دغدغه اصلی ما همین تامین الکل و بورکراسی‌های اداری آن است که اجازه افزایش ظرفیت را از ما گرفته است.

علم بیگی گفت: وزارت بهداشت و صمت تمام الکل واحدها را به نوعی گرفته‌اند و اجازه تولید سایر محصولات مانند اسپری و ادکلن را نمی‌دهند و فقط می‌گویند مواد ضد عفونی تولید کنید از طرف دیگر ما بر اساس وظیفه اجتماعی خود در حالی که تولید شیشه‌شور سود بیشتری برای ما دارد اما خط و مواد اولیه را به مواد ضدعفونی و ژل اختصاص دادیم تا به مردم کمک کنیم اما این بوروکراسی‌ها و این نوع نظارت دست و پای ما را بسته است. 

علم بیگی در خصوص میزان تولید گفت: ما از هفته گذشته تمام تولیدات خود را در اختیار شرکت‌های پخش گذاشتیم و آ‌نها وظیفه توزیع را بر عهده دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز