خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

تعاونی‌های بی‌عرضه تاخیر در تحویل مسکن مهر داشتند/ نهضت خانه‌سازی برپا کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۴۸۵

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: عده‌ای برای خرید مسکن مهر فرش و طلای خودت را فروختند اما تعاونی‌های بی‌عرضه تاخیر در تحویل این واحدها داشته‌اند اما وظیفه ما است که این موضوعات را پیگیری کنیم و نباید این پیگیری‌ها بین نهاد و سازمان‌های مختلف پاسکاری شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در همایش طرح اقدام ملی مسکن با بیان اینکه پرداخت به هر ایده و فکری مردم را متاثر می‌کند و اگر پرتلاش کار کنیم رضایتمندی‌ها افزایش می‌یابد اظهار داشت: کار نکردن هیچ توجیهی ندارد و به طور قطع رضایت خداوند هم در پرتو رضایت مردم حاصل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تسهیل و تسریع انجام کارها وظیفه ماست گفت: هر چند که ما وظیفه حفظ اراضی دولتی را داریم اما به این معنا نیست که جلوی جریان رو به رشد تولید مسکن را بگیریم و به آن سرعت نبخشیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه ساخت مسکن جزو دیون ممتاز ما است گفت: باید این دین را ادا کنیم و نسبت به پایدارسازی جریان تولید مسکن اقدام کنیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره انجام طرح مسکن ملی اظهار داشت: دولت‌ها تغییر می‌کنند و ممکن است تفکرات متعددی در این میان وارد شود اما تمام مسئولین وسیله‌ای برای گشایش گره از کار مردم هستند.

وی با بیان اینکه یک سال از مطرح کردن پروژه مسکن ملی می‌گذرد گفت: یک سال زمان برد تا مردم و مسئولین موضوع را درک کنند و جدی بگیرند. در این میان موضوع مهم این است که فرافکنی انجام نشود چرا که فرافکنی بیماری مهمی است که به جان ما افتاده و بهانه‌های مختلفی برای تاخیر در اجرای پروژه‌ها می‌آوریم که این توجیهات قابل قبول نیستند.

اسلامی با تاکید بر اینکه اتمام پروژه مسکن مهر وظیفه ما است اظهار داشت: همان ابتدا اعلام کردیم تمام پروژه مسکن مهر به غیر از واحدایی که از کنترل ما خارج هستند و پرونده قضایی دارند را به اتمام می‌رسانیم و تحویل می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: عده‌ای برای خرید مسکن مهر فرش و طلای خودت را فروختند اما تعاونی‌های بی‌عرضه تاخیر در تحویل این واحدها داشته‌اند اما وظیفه ما است که این موضوعات را پیگیری کنیم و نباید این پیگیری‌ها بین نهاد و سازمان‌های مختلف پاسکاری شود.

اسلامی با بیان اینکه ساخت 400 هزار واحد مسکن، در پروژه مسکن ملی دیده شده است اظهار داشت: صد هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری، 100 هزار واحد توسط بنیاد مسکن و 200 هزار واحد در شهرهای جدید باید ساخته شود.

وی با تاکید بر اینکه یک نهضت خانه‌سازی برپا شده است گفت: این نهضت آغاز شده حال که انبوه‌سازان بخواهند وارد آن شوند و چه از آن استقبال نکنند اما وظیفه خود می‌دانیم که از شرکت‌های خوش نام و معتبر مسکن‌سازی برای ورود به این پروژه دعوت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: زمین‌ها باید فراهم شود تا هر چه سریعتر مرحله دوم ثبت‌نام‌ها را برای مسکن ملی را آغاز کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام مدیران امروز در این همایش باید ابهامات خود را مطرح و آن را رفع کنند تاکید کرد: امروز هیچ مدیری حق ندارد پس از اتمام این همایش درباره مسکن ملی طرح ابهام کند.

وی ادامه داد: در همایش امروز برای تخفیف در قیمت مصالح ساختمانی، تخفیف در خدمات نظام مهندسی و تخفیف در صدور پروانه ساختمانی برای اجرای پروژه مسکن ملی تفاهم‌نامه‌هایی به امضا می‌رسد.

اسلامی تاکید کرد: بانک مسکن سرعت در تشکیل پرونده‌ها داشته باشد و برای انجام امور مردم سخت‌گیری نکند نقشه‌ها هم هر چه زودتر باید تهیه شوند تا سرعت اجرای مسکن ملی افزایش یابد.

اسلامی تاکید کرد: باید نظارت عالیه بر معماری و نحوه ساخت مسکن ملی داشته باشیم تا واحدهای مسکونی مقاوم و زیبا از این دوره به یادگار بماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز