خبرگزاری کار ایران

امضا تفاهمنامه برای ایجاد شهرک مسکونی 4000 واحدی در شرق تهران

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۱۵۶

تلاش می‌کنیم برای دهک یک تا 3، 200 هزار واحد و برای دهک 4 تا 7، 400 هزار واحد مسکونی را احداث کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مراسم امضای تفاهمنامه مولدسازی دارایی‌های بانک مسکن و بانک سپه (پروژه امیدشهر) در محل وزارت اقتصاد برگزار شد.

در این مراسم عباس معمارنژاد معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد در توضیح این تفاهمنامه گفت: یکی از محورهای اساسی در راستای اصلاح نظام بانکی، فروش اموال مازاد بانک‌ها تعیین شده است و امروز مقوله دیگر به آن اضافه می‌کنیم که مولدسازی دارایی‌ها است. نکته دیگر این است که این پروژه با مشارکت بانک سپه و بانک مسکن انجام می‌شود و آورده اولیه زمین و پروانه ساختمان از سوی بانک سپه و تامین مالی و اجرای پروژه توسط بانک مسکن پیگیری خواهد بود.

وی ادامه داد: در تامین مالی تلاش می‌کنیم از روش‌های جدید مبتنی بر بورس استفاده کنیم چون این پروژه در شرق تهران است و حدود 31 هکتار زمین را شامل می‌شود. همچنین یک میلیون و 700 هزار متر مربع زیربنا و تقریبا 4000 واحد مسکونی احداث خواهد شد.

وی افزود: با این پروژه شاهد رشد ساخت مسکن به ویژه در شرق تهران خواهیم بود و سعی می‌کنیم در تامین منازل مسکونی استانداردهای جهانی را فراهم کنیم. خوشبختانه پس از تلاش‌های بانک سپه و مطالعاتی که توسط بانک مسکن در مورد نحوه تامین مالی انجام می‌شود، امروز شاهد این تفاهمنامه بین دو بانک هستیم.

معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: این پروژه حمایت شهرداری تهران، وزارت راه و وزارت اقتصاد را در کنار خود دارد و یکی از اهداف دولت هم همین مولدسازی است. ما سعی می‌کنیم در تامین مالی پروژه از متنوع‌ترین روش‌ها مانند انتشار اوراق صکوک و تاسیس صندوق زمین ساختمان استفاده کنیم . همچنین تلاش می‌کنیم فضای واگذاری کاملا شفاف باشد.

در ادامه این نشست محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح این پروژه گفت: با توجه به نقش صنعت ساختمان در اقتصاد کشور طبیعی است که اگر بانک‌ها اموال مازاد خود را به بخش مسکن منتقل کنند تاثیر زیادی روی اقتصاد خواهند گذاشت و همچنین رضایت عمومی را فراهم خواهند آورد. نیاز سالانه ما 950 هزار واحد مسکونی است که در شش سال گذشته متوسط پروانه صادرشده 300 هزار بوده است. بنابراین بازار یک‌سوم آن را نیاز دارد و تقریبا 3 میلیون نیاز انباشته داریم.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم برای دهک یک تا 3، 200 هزار واحد و برای دهک 4 تا 7، 400 هزار واحد مسکونی را احداث کنیم. باید توجه داشت در پروژه اقدام ملی مسکن که 400 هزار واحد مسکونی ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: پروژه مسکن ملی در چهار ماه اخیر با بازخورد بسیار مناسبی در اجتماع روبه‌رو بوده است. ما سعی می‌کنیم در شیوه مولدسازی آماده‌سازی تبدیل اراضی به مسکن را داشته باشیم و به عنوان مشتری‌های تضمین شده و یا هزینه کمتر بسته‌های حمایتی مانند عوارض صدور پروانه و یا ارائه خدمات فنی و مهندسی تقریبا 50 درصدی در این زمینه کمک کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز