خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه در واکنش به انتشار فلیمی از زیرساخت‌های ریلی در جنوب کشور :

هیچ انسدادی در شبکه ریلی نداریم / زیرسازی خط آهن مسدود شده زاهدان- میرجاوه به یک قرن قبل برمی‌گردد + فیلم

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۶۵۷

معاون وزیر راه وشهرسازی درباره تخریب زیرساخت‌های خط آهن زاهدان- میرجاوه بر اثر آبگرفتگی گفت: این خط قدمت 100 ساله دارد و از جمله خطوط فوق عریض محسوب می‌شود که فقط قطارهای پاکستان از این طریق وارد زاهدان می‌شوند که تعمیر اساسی آن جزو اولویت‌ها است.

سعید رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره انسداد خط آهن زاهدان- میرجاوه که مسیر اتصال پاکستان به ایران است، اظهار داشت: این خط قدمت 100 ساله دارد و از جمله خطوط فوق عریض محسوب می‌شود که فقط قطارهای پاکستان از این طریق وارد زاهدان می‌شوند و محموله‌ها را تخلیه یا بارگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: این خط برای تردد قطار پاکستان به ایران است و تردد بر روی این خط بسیار کم است و زیرسازی‌های آن به یک قرن قبل برمی‌گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خطوط فوق عریض در کشورمان گفت: عرض خط آهن ایران 1435 میلی‌متر است. عرض خطوط آهن کشورهای حوزه سی.آی.اس 1520 میلی‌متر است اما عرض خطوط آهن فوق عریض از این اعداد هم بیشتر است و به 1676 میلی‌متر می‌رسد، این خط اتصال پاکستان (مسیر تفتان- کویته) به زاهدان-میرجاوه باید مورد تعمیر و اصلاح خط قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه این خط آهن مهندسی جدید ندارد، گفت: هر بار با وقوع سیلاب زیر این خط شسته می‌شود و البته بلافاصله مورد مرمت قرار می‌گیرد اما اخیرا در سفر وزیر راه‌آهن پاکستان به این توافق رسیدیم که ایران مسیر خط آهن زاهدان- میرجاوه و پاکستان مسیر خط آهن تفتان- کویته را در خاک خود مورد بازسازی قرار بدهد و بتوانیم ارتباط ریلی در یک بستر استاندارد را داشته باشیم.

رسولی با تاکید بر اینکه خط آهن زاهدان- میرجاوه سال 1298 مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، گفت: با هر بارندگی سیل‌آسا شاهد انسداد این مسیر هستیم. بنابراین بازسازی اصلی و استاندارد این خط آهن در اولویت پروژه‌های راه‌آهن قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به غیر از خط زاهدان- میرجاوه تمام شبکه ریلی کشور از جمله شبکه ریلی در استان‌های سیلابی باز هستند و شاهد هیچ انسدادی نیستیم، گفت: روز گذشته هم در مسیر زاهدان بوژی یک دستگاه لکوموتیو از ریل خارج شد که مسئله جدی نبود و لحظاتی بعد مسیر بازگشایی و قطار به حرکت خود ادامه داد.

حجم ویدیو: ۳۶.۸۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۳۰ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز