خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در آستارا خبر داد؛

اتصال اتوبان باکو - ایران پس از اجرای پروژه ساخت پل جدید آستارا / مراسم کلنگ زنی پروژه در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۲۹۷

وزیر راه و شهرسازی در آستارا گفت :آیین کلنگ زنی ساخت پل جدید به زودی در آستارای ایران برگزار و از این طریق اتوبان باکو به ایران متصل خواهد شد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از آستارا، محمد اسلامی امروز پنج‌شنبه- 12 دی ماه- در بازدید از طرح های بندر و راه آهن آستارا گفت: کریدور شمال- جنوب با توجه به نقشی که در توسعه مبادلات تجاری دارد از الزاماتی برخوردار است که بندرهای کاسپین، انزلی و آستادر این باره باید نقش آفرین باشند.

وی اضافه کرد: ساخت باند دوم جاده آستارا-رشت جزو برنامه های دولت است که مطالعات آن انجام شده و با جذب سرمایه گذار آزاد راه رشت را نیز به آستارا و اردبیل متصل خواهیم کرد.
 
اسلامی گفت : فراهم شدن زیرساخت ها در بندرهای نوشهر، آستارا و انزلی منجر به پذیرش مسافر برای حمل و نقل دریایی خواهد شد و خوشبختانه بندر آستارا با توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی توسعه یافته است.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری همایش اقتصادی دریای خزر در ترکمنستان ،از دستیابی به  توافقات لازم برای رونق مسافرت های دریایی بین بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر خبرداد.
 
اسلامی افزود: تجهیز و تقویت بنادر گیلان باعث افزایش تخلیه، بارگیری و رونق ترانزیت خواهد شد و با توجه به روابط مناسب اقتصادی بین ایران و جمهوری آذربایجان این امر تحقق خواهد یافت.
 
اسلامی ادامه داد: تعریض جاده آستارا-اردبیل در حال اجر است  و با تکمیل آن حمل و نقل ترکیبی درشمال غرب ایران رونق خواهد گرفت.
 
وزیر راه و شهرسازی همکاری مردم را برای پیشبرد طرح راه آهن رشت-آستارا،خواستار شد و گفت:  تملک اراضی در مسیر این طرح  پیگیری می شود و اقداماتی برای آزاد سازی مسیر مذکور صورت گرفته است.
 
وی گفت: عملیات اجرایی ترمینال راه آهن آستارا-آستارا بعد ازتوقف کوتاه به دلیل مشکلات فنی ، در روزهای گذشته آغاز شد.
 
وزیر راه و شهرسازی به همراه جمعی از مدیران استان گیلان و شهرستان آستارا از طرح های راه آهن، بندر و مسیر خط ریلی آستارا-رشت بازدید کرد.
 
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز