خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان:

یکی از سیاستهای اداره کل، ارتقای اطلاعات و به روز کردن دانش نیروهای فنی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۶۸۸

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: یکی از سیاست های این اداره کل این است که در کنار تقویت عملیات اجرایی و بهبود وضعیت زیرساخت حمل و نقل جاده ای استان به ارتقای اطلاعات و به روز کردن دانش نیروهای فنی هم بپردازد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: یکی از سیاستهای این اداره کل این است که در کنار تقویت عملیات اجرایی و بهبود وضعیت زیرساخت حمل و نقل جاده‌ای استان به ارتقای اطلاعات و به روز کردن دانش نیروهای فنی هم بپردازد.

محمدصادق وجدی امروز در ابتدای آغاز کارگاه آموزشی تخصصی اپراتوری کارخانه‌های آسفالت استان در سنندج با اشاره به اینکه مشکلات حوزه راهسازی استان ریشه در الفبای این کار دارد، افزود: بیشترین لطمات وارد شده درحوزه راه‌سازی استان مربوط به بخش تکنسین بوده است.

وی هماهنگی بین حوزه‌های مختلف از جمله پیمانکاری، کارفرمایی و غیره را از دیگر سیاستهای این اداره کل خواند و عنوان کرد: تبیین مرزهای بین فعالیتهای تصدی گرانه و حاکمیتی هم از دیگر رسالتهای راه و شهرسازی است.

وی اظهارداشت: در طول سه سال اخیر ۱۵ دوره آموزشی در اداره کل راه و شهرسازی استان در موضوعات مختلف با تاکید بر زمینه‌های اجرایی برگزار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: اکثر مشکلات حوزه راه‌سازی که در چند سال اخیر ایجاد شده مربوط به پیچیدگی و سختی این کار نبوده بلکه ریشه در الفبای این حوزه دارد.

وجدی ادامه داد: در این سالها لطماتی که در حوزه راه‌سازی وارد شده در ارتباط با بخش تکنسین بوده است و متاسفانه همواره در ابتدایی ترین بخش این حرفه دچار صدمه شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در بستر مسیر راه‌سازی زهکشی نخستین مسئله‌ای که جلب توجه می‌کند و همیشه هم مورد بی توجهی دست اندرکاران قرار گرفته است، اظهار داشت: در بسیاری از مقاطع به جای هدایت درست توده‌های آب دار اقدام به دیوارسازی کرده و می‌کنند و به زهکشی آن توجهی نمی‌شود.

وی بی توجهی به زهکشی منجر به ایجاد خسارت های زیادی می شود، عنوان کرد: مهندس و تکنسین راه سازی باید قبل از هر اقدامی کار خود را در تعامل با طبیعت پیش ببرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان به مشکلات آسفالت در استان اشاره کرد و اظهارداشت: قیرزدگی، شکنندگی، چسبندگی قیر به مصالح از جمله مشکلات آسفالت در استان است.

وجدی به موضوعاتی که در این کارگاه آموزشی ارائه می شود اشاره کرد و گفت: در این کارگاه موضوعاتی شامل بحثسخت افزاری کارخانه های آسفالت و واحدها وابسته و آموزش و ارتقای دانش فنی اپراتورهای کارخانه های آسفالت توسط سه تن از مشاورین مرکز تحقیقات راه و شهرسازی ارائه می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز